گوناگون

آمریکا کمک تسلیحاتی به مخالفان سوری را بیشتر خواهد کرد/تمرکز بر آموزش فرماندهان برگزیده به جای آموزش جنگجو

پارسینه: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که برنامه خود را در پشتیبانی از مخالفان میانه‌روی حکومت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و آموزش جنگجویان آن‌ها، اصلاح می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، برپایه تصمیم جدید آمریکا، دیگر همچون گذشته به جنگجویان سوری آموزش داده نمی‌شود بلکه آموزش بر فرماندهان خبره‌ای که فرماندهی گروه‌های مسلح را بر عهده دارند، متمرکز خواهد شد.

دولت آمریکا تا کنون حدود ۵۸۰ میلیون دلار برای آموزش جنگجویان سوری هزینه کرده است. این برنامه به دلیل تاثیر بسیار کمی که داشته، با انتقادهای فراوانی همراه بوده است.

پنتاگون افزوده در تعدیل دیگری که صورت می‌گیرد، به این فرماندهان سوری برگزیره، اسلحه داده خواهد شد. این فرماندهان هیچ گونه ارتباطی با اسلامگرایان تندرو ندارند.

برپایه اعلام پنتاگون، از مخالفان سوری در برابر شبه‌نظامیان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش هم حمایت هوایی خواهد شد.

پس از دخالت نظامی روسیه در سوریه، سیاست‌های دولت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نسبت بحران در این کشور، با تغییراتی روبرو شده است. رئيس جمهور آمریکا از این بابت که روس‌ها، مستقمیا وارد جنگ سوریه شده اند، تحت فشار قرار گرفته است.

این در حالی است که دیده بان حقوق بشر سوریه، در گزارشی گفته که شبه‌نظامیان داعش، چندین روستا را در نزدیکی حلب به کنترل خود درآورده اند.

مهمترین دلیل پیشروی داعش، تضعیف گروه‌های مخالف حکومت سوریه در پی بمباران‌های روسیه است. داعش مناطقی را به تصرف خود در آورد که از سال ۲۰۱۲ در کنترل مخالفان بودند.

ارسال نظر

  • حامد

    قابل توجه کدخدا برستانی مانند زیبا کلام ! امریکا چند گروه تروریستی وحشی دیگر باید تولید کند تااقایان بفهمند اامریکا کعبه امال انها نیست..شاید تا داعش تیغش را زیر گلوی شما نگذاشت وزنانتان را به اسارت نگرفت عشق امریکا شما را رها نمی سازد!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار