گوناگون

لغو تحریم‌ها در بازار موبایل ایران تأثیری ندارد

پارسینه: رئیس کارگروه تلفن همراه در مجمع عالی واردات با اشاره به خبر لغو تحریم‌ فروش تجهیزات رایانه‌ای به ایران که هفته اخیر از سوی معاون وزیر امور خارجه آمریکا مطرح شد گفت: این تحریم‌ها تاکنون هیچ گونه تاثیری در بازار تلفن همراه کشور نداشته و این تصمیم تنها به سود کشور آمریکا است.

مهدی عبقری با اشاره به اینکه تاکنون تحریم‌های موبایلی تاثیری در بازار این کالای دیجیتالی نداشته است اظهار داشت: از آنجایی که شرکت‌های فعال حوزه موبایل تاکنون توانسته‌اند تحریم‌ها را دور زده و از سایر کشورهای همسایه اقدام به واردات گوشی موبایل به بازار کشور کنند تاکنون زیانی متوجه مصرف کنندگان نهایی نشده است.

وی یکی از موارد مهم بی تاثیری لغو تحریم‌ها در بازار ایران را عدم واردات از کشور مبدا دانست و گفت: واردات تلفن همراه به ایران از کشور مبدا صورت نمی‌گیرد و این کالا از طریق نمایندگان درجه 2 و 3 وارد ایران می‌شود که به نوعی این امر تحریم های احتمالی را خنثی می کند.

عبقری با اشاره به اینکه هم اکنون تمامی برندهای معتبر جهانی گوشی تلفن همراه در ایران وجود دارند، ‌گفت: هم ‌اکنون مدلهای گوشی از 8 برند اصلی به بازار کشور وارد می‌شود و این اقدام آمریکا در زمینه لغو تحریم های این بخش، به نوعی جلوگیری از ضرر خودشان است.

وی گفت: هم‌اکنون واردات انواع گوشی به بازار کشور از راه کشورهای طرف سوم انجام می‌شود و سود زیادی را وارد جیب کشورهایی مانند امارات می‌کند، براین اساس آمریکا با برداشتن تحریم‌ها قصد دارد به شکل مستقیم محصولات خود را به کشور ایران وارد کرده و سود زیادی از بازار کشورمان عاید خود کند.

رئیس کارگروه تلفن همراه در مجمع عالی واردات با اشاره به شایعاتی مبنی بر اینکه این اقدام آمریکا در زمان انتخابات ریاست جمهوری و برای استفاده بهتر و سریع‌تری از تجهیزات ارتباطی برای ایرانیان در نظر گرفته شده ‌گفت: به نظر نمی رسد این تصمیم تاثیری در انتخابات ایران داشته باشد.

وی به مهر گفت: لغو تحریم‌ها تنها در یک جهت می‌تواند برای کاربران ایرانی مهم باشد و آن اینکه مشتریان می‌توانند از خدمات پس از فروش و همچنین انواع نرم افزارهایی که تاکنون برای ایرانیان تحریم بود به راحتی استفاده کنند.

عبقری با تاکید براینکه آمریکا دلسوز ایرانیان نیست و هم اکنون نیز شاهد تحریم‌ سایر کالاها در کشور هستیم اظهار داشت: این تصمیم اخیر آمریکا تنها بهانه ای برای از آن خود کردن سود بازار ایران است.

وی با اشاره به بی تاثیری لغو تحریم‌های اقتصادی بر قیمت‌های کالاهای دیجیتالی گفت: قیمت‌های موبایل به سیاست های کلان اقتصادی کشوری ربط دارد و تا کنون تحریم‌ها در این زمینه بی تاثیر بوده است.

به گزارش مهر، هفته گذشته معاون وزیر امور خارجه آمریکا از تصمیم این کشور برای لغو تحریم‌ فروش تجهیزات رایانه‌ای و ارتباطی به بازار ایران خبر داد و اعلام کرد دولت آمریکا این تصمیم را گرفته تا تحریم ها مانعى براى استفاده از تکنولوژى هایى که مردم براى ارتباط بهتر و سریعتر به آنها نیاز دارند، ایجاد نکند.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار