گوناگون

با این سه حرکت ساده یبوست خود را درمان کنید

با این سه حرکت ساده یبوست خود را درمان کنید

یبوست یک وضعیت رایج و آزاردهنده است، اما خوشبختانه یک وضعیت خیلی جدی یا مزمن نیست.

به گزارش پارسینه و به نقل از خبرآنلاین، معمولاً با کمی مراعات و بازنگری در سبک زندگی می‌توان آن را رفع کرد. روش‌های زیادی برای جلوگیری از یبوست وجود دارد، از جمله: نوشیدن آب کافی یا خوردن غذاهای حاوی فیبر. یکی از بهترین راه‌ها برای رفع یبوست ورزش است! ورزش با کمک به حرکت روان‌تر غذا در دستگاه گوارش و تحریک آن، به جلوگیری از ایجاد یبوست کمک می‌کند.

این مطلب را تا انتها بخوانید و با بهترین تمرینات برای رفع یبوست آشنا شوید.

 

  • اسکوات پرشی

انجام حرکت اسکوات به عنوان یک حرکت هوازی، به باز شدن مسیر مدفوع و دفع آسان‌تر کمک می‌کند. برای انجام این حرکت، روی زانو و به سمت پایین خم شوید، زانوهای خود را با مچ پا در یک راستا نگه دارید. دست‌هایتان را کنار سر قرار دهید و حالت نشسته بگیرید. سپس بدنتان را بالا بکشید و بپرید. در این حالت دست‌هایتان را پایین ببرید تا نیرو ایجاد کنید. در نهایت به‌آرامی روی زمین فرود بیایید. روزانه ۱۰ الی ۲۰ مرتبه این حرکت را انجام دهید.

۳ تمرین ساده برای تسکین یبوست

 

  • وضعیت آپاناسانا یا بغل گرفتن زانوها در سینه

انجام تمرینات یوگا به تسکین ناراحتی‌های گوارشی مانند نفخ و یبوست کمک می‌کند. بغل گرفتن زانوها در سینه یکی از این تمرینات است. برای انجام این حرکت ابتدا دراز بکشید، کاملاً ریلکس باشید و زانوهای خود را به سمت سینه بالا بیاورید و بغل کنید. تنفس عادی داشته باشید و زانوهای خود را از یک طرف به سمت دیگر تکان دهید تا کشش را به حداکثر برسانید. به اندازه کشیدنِ ۵ تا ۱۰ نفس عمیق، در این حالت بمانید و سپس زانوهای خود را رها کنید. این حرکت را چند بار دیگر تکرار کنید.

۳ تمرین ساده برای تسکین یبوست

 

  • وضعیت کبرا

این حرکت کششی، یکی از بهترین موقعیت‌های یوگا برای کاهش یبوست است. ژست کبرا به درمان مشکلات گوارشی، تقویت عضلات شکم و پاکسازی دستگاه گوارش کمک می‌کند. با دراز کشیدن رو روی زمین شروع کنید و پاهای خود را صاف در پشت خود دراز کنید. به کمک دست‌ها، بالاتنه خود را از زمین بلند کنید و سینه را رو به جلو نگه دارید. این حالت را تا ۳۰ ثانیه حفظ کنید. بد نیست روزانه چندبار این پوزیشن را انجام دهید.

۳ تمرین ساده برای تسکین یبوست

منبع: hellotushy

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار