گوناگون

باورتان نمی شود؛ درمان دیابت با شکلات انسولینی!

باورتان نمی شود؛ درمان دیابت با شکلات انسولینی!

دانشمندان موفق به تولید شکل جدیدی از انسولین خوراکی شدند که به‌صورت کپسول یا شکلات بدون قند مصرف می‌شود و احتمالا به زودی آزمایش آن روی انسان آغاز خواهد شد.

به گزارش پارسینه و به نقل از خراسان؛ دانشمندان موفق به تولید شکل جدیدی از انسولین خوراکی شدند که به‌صورت کپسول یا شکلات بدون قند مصرف می‌شود و احتمالا به زودی آزمایش آن روی انسان آغاز خواهد شد. آزمایش این دارو روی حیوانات با موفقیت انجام شده است و این امیدواری وجود دارد که در صورت نتیجه‌بخش بودن آزمایش‌های آتی آن روی انسان، این انسولین جایگزین سرنگ یا پمپ‌های انسولین کنونی برای بیماران دیابتی شود. مطابق با برنامه اعلام شده، این انسولین جدید در سال ۲۰۲۵ میلادی برای آزمایش روی انسان آماده خواهد شد.

بر اساس اعلام فدراسیون بین‌المللی دیابت، سه روش رایج برای مصرف انسولین وجود دارد که عبارتند از: سرنگ، قلم انسولین یا پمپ انسولین. پژوهشگران دانشگاه سیدنی استرالیا با همکاری دانشگاه قطب شمال نروژ قبلاً دریافته بودند که می‌توان داروها را به کمک نانوحامل‌ها به کبد رساند.

دکتر نیکلاس هانت، مدرس ارشد در دانشگاه سیدنی در گفت و گو با یورونیوز اعلام کرد: «ما در استرالیا توانستیم روش‌های مختلفی را برای رساندن این داروها به سلول‌ها آزمایش کنیم و استفاده از نانوداروها نیز یکی از این روش‌ها بود. ما در این روش، شروع به استفاده از نقاط کوانتومی کردیم که مواد فوق‌العاده‌ای بودند.» نقاط کوانتومی (QDs) درواقع ذرات نیمه‌رسانای ریز با ابعادی در حدود چند نانومتر هستند. ایده تولید شکل خوراکی انسولین پس از آن مطرح شد که یک پزشک متخصص سالمندان در یک کلینیک، از این موضوع ابراز نگرانی کرد که تزریق مداوم انسولین به بیماران سالمند بستری در بیمارستان، خطر ابتلا به عفونت‌های ثانویه را در آن‌ها افزایش دهد. سپس تیمی یک پلیمر ویژه را تولید کرد که برای حرکت در معده و جذب در روده طراحی شده بود و در نهایت دارو را به کبد می‌رساند. به کمک این پلیمر در واقع «سطح قند خون» در بدن فرد بیمار تنظیم می‌شود و این کار نیز از مسیر فعالیت آنزیم‌هایی انجام می‌شود که مولکول‌های قند را تجزیه می‌کنند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار