گوناگون

این شکر مخصوص دیابتی هاست

این شکر مخصوص دیابتی هاست

به گفته محققان «شکر نارگیل» از شکر سفید معمولی، بهتر، مقوی‌تر و سالم‌تر است، اگرچه کالری و کربوهیدرات زیادی دارد و با شکر معمولی برابری می‌کند.

به گزارش پارسینه و به نقل از اطلاعات آنلاین؛ شکر نارگیل از شیره ساقه جوانه‌های گل نخل نارگیل به دست می‌آید. شکر تصفیه شده پردازش بیشتری روی آن انجام می‌شود که این نوع فرآوری شدن روی شکر نارگیل رخ نمی‌دهد. همچنین چون شکر نارگیل تحت فرایندهای کمتری قرار می‌گیرد، بنابراین مواد مغذی بیشتری دارد.

شکر نارگیل روی، آهن، پتاسیم، پلی فنول و آنتی اکسیدان دارد و بدون پردازش اضافی خشک و بسته بندی می‌شود.

اگرچه شکر نارگیل سالم‌تر است اما نباید بیش از حد مصرف شود و از نظر کالری مشابه شکر معمولی است. نکته بعدی اینکه شکر نارگیل حاوی اینولین است که به عنوان فیبر می‌تواند جلوی افزایش قند خون را بعد از خوردن غذا بگیرد.

بنابراین می‌تواند انتخاب سالمتری در مقایسه با شکر معمولی برای دیابتی‌ها باشد. البته انجمن دیابت آمریکا خاطر نشان می‌کند که باید مانند شکر معمولی با آن رفتار کنید چراکه حاوی همان مقدار کالری و کربوهیدرات است.

اینولین نوعی پری بیوتیک است. در معده هضم یا جذب نمی‌شود. در روده می‌ماند و به رشد باکتری‌های مفید کمک می‌کند. اینولین یک ماده نشاسته‌ای است که در طیف گسترده‌ای از میوه ها، سبزیجات و گیاهان دارویی از جمله گندم، پیاز، موز، تره فرنگی، کنگر فرنگی و مارچوبه یافت می‌شود. اگرچه قند نیست، اما اغلب به عنوان جایگزین قند در غذاها و نوشیدنی‌ها استفاده می شود. این فیبر غذایی به عنوان یک پری بیوتیک در بدن شما عمل می‌کند و چندین فواید سلامتی را ارائه می‌دهد که آن را به یک جایگزین شیرین و مغذی برای شکر تبدیل می‌کند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار