گوناگون

پیش از حمله تروریستی مسکو ایران هشدار داده بود؟+عکس

پیش از حمله تروریستی مسکو ایران هشدار داده بود؟+عکس

خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از سه منبع ناشناس ادعا کرده ایران پیش از حمله مرگبار اخیر به سالن کنسرت در حومه مسکو، اطلاعاتی را در خصوص احتمال یک عملیات تروریستی قریب‌الوقوع در خاک روسیه در اختیار این کشور قرار داده بود.

به گزارش پارسینه و به نقل از همشهری آنلاین، خبرگزاری رویترز امروز دوشنبه به نقل از سه منبع ناشناس در گزارشی اختصاصی خبر داد که پیش از حمله مرگبار اخیر به سالن کنسرت در حومه مسکو، ایران روسیه را از احتمال یک عملیات تروریستی بزرگ در خاک این کشور بدون بیان زمان و هدف دقیق آگاه کرده بود.

در این حمله تروریستی که مرگبارترین حمله در ۲۰ سال گذشته روسیه بود، افراد مسلح در شامگاه ۲۲ مارس (سوم فروردین) به روی افراد حاضر در تالار شهر کروکوس با سلاح‌های خودکار آتش گشودند و دستکم ۱۴۴ نفر را به کام مرگ کشاندند. داعش بعد از این حمله مسئولیت آن را برعهده گرفت.

یکی از این منابع گفت «چند روز قبل از حمله در روسیه، تهران اطلاعاتی را با مسکو درباره یک حمله ترویستی بزرگ احتمالی داخل روسیه به اشتراک گذاشت که در بازجویی‌ها از افراد دستگیر شده در ارتباط با بمب‌گذاری‌های مرگبار در ایران به دست آمده بود».

در حمله تروریستی که چهارشنبه ۱۳ دی ماه در گلزار شهدای کرمان و همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی رخ داد، ده‌ها ایرانی شهید و بیش از ۲۰۰ نفر مجروح شدند.
وزارت اطلاعات اواخر دی در اطلاعیه‌ای از دستگیری تعدادی از سرکردگان داعشی حادثه تروریستی کرمان و انتقال آن‌ها به بازداشتگاه‌های کشور خبر داد.
منبع ناشناس دوم رویترز گفت «به آنها (اعضای داعش شاخه خراسان) دستور داده شده بود برای یک عملیات مهم در روسیه آماده شوند...یکی از تروریست‌ها (دستگیر شده در ایران) گفت که برخی از اعضای این گروه به روسیه سفر کرده‌اند».
به گزارش رویترز، منبع سوم که ادعا شده یک مقام ارشد امنیتی است، گفت «از آنجا که ایران خود سال‌ها قربانی حملات ترویستی بوده، مقام‌های ایرانی به تعهدات خود برای هشدار به مسکو بر اساس اطلاعات به دست آمده از ترویست‌های دستگیر شده عمل کردند».

photo_2024-04-01_14-33-13

ارسال نظر

  • ناشناس

    بالاخره بفرمایید خبرگزاری های امریکایی و اروپایی مورد وثوق جمهوری اسلامی هست یا خیر یک روز اونها را نوکر امپریالیسم می دانید معاند و دژمن خطاب می کنید و روز دیگر اخبار آنها را پخش می کنید بفرمایید چی مصرف می کنید یا ساقی شما کیه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار