گوناگون

کمک های آمریکا از آسمان به غزه رسید+فیلم

فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام٬ روز شنبه ۱۲ اسفند اعلام کرد که با سه هواپیمای نظامی اولین کمک شامل بیش از ۳۸ هزار وعده غذایی را از طریق آسمان به غزه انجام داده است

پارسینه: فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا، سنتکام٬ روز شنبه ۱۲ اسفند اعلام کرد که با سه هواپیمای نظامی اولین کمک شامل بیش از ۳۸ هزار وعده غذایی را از طریق آسمان به غزه انجام داده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، روز جمعه با اشاره به اینکه جریان ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه کافی نیست اعلام کرد که ایالات متحده کمک‌هایی از طریق هوا به غزه انجام خواهد داد.

سنتکام می‌گوید این عملیات در هماهنگی با نیروی هوایی سلطنتی اردن در روز شنبه بین ساعت سه تا پنج بعد از ظهر(به وقت غزه) صورت گرفت.

فاجعه انسانی در غزه، به‌ویژه در مناطق شمالی آن بعد از حدود پنج ماه اجرای عملیات زمینی و هوایی توسط ارتش اسرائیل که بیشتر زیرساخت‌های این باریکه را نابود کرده است، مردم غزه را به قحطی کشانده است.

در حالی که مردم غزه به خوردن غذای حیوانات و کاکتوس برای زنده ماندن روی آورده‌اند و کادر درمانی می‌گویند کودکان در بیمارستان‌ها از سوءتغذیه و نبود آب جان خود را از دست می‌دهند، سازمان ملل گفته است با «موانع سنگین» برای کمک‌رسانی مواجه است.

 

منبع: اقتصاد ایران

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار