گوناگون

کتاب " هتل ماندگار" به نمایشگاه کتاب تهران میرسد

کتاب " هتل ماندگار" به نمایشگاه کتاب تهران میرسد

به گزارش پارسینه، کتاب " هتل ماندگار " به تالیف خانم مهناز عزیز ابرهیم از اعضای کانون سینماگران جوان خوشبختانه در گام نهایی انتشار قرار گرفته و مهمان سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد شد.

در پیشگفتار مولف آمده است که نوع رفتار والدین با فرزندان در شرایط جغرافیایی و فرهنگی مشابه چگونه می تواند روی کیفیت تصمیمات فرزندان در دوراهیهای زندگی و متعاقب آن ترسیم سرنوشت آنها تاثیر بسزایی بگذارد مهناز عزیز ابراهیم نویسنده رمان هتل ماندگار» از سال ۱۳۸۰ شروع به نوشتن رمان و داستان کوتاه کرد و پس از آموزش فیلمنامه نویسی در کانون سینماگران جوان نوشتن فیلمنامه را نیز به مجموعه نوشته هایش اضافه کرد.

نگارنده ادامه داد که کتاب "هتل ماندگار به جزئیات و قایع گروهی از دختران هم دهه خود

می پردازد که دوران نوجوانی و جوانی آنها مصادف با سالهای دهه ۷۰ و ۸۰ شمسی است. راوی داستان دختری به نام هماست که به شرح زندگی خانواده خود و دوستان مشترک با خواهرش می پردازد. در این داستان جو پدر سالارانه حساسیتهای بیش از اندازه و اجبار در ازدواج ها ، در خانواده،ها دختران را تحت فشار قرار میدهد که طغیان خود علیه این شرایط را با تصمیمات اشتباه بروز دهند.

عزیز ابراهیم در پاسخ به انگیزه تالیف کتاب هتل ماندگار افزود: من در کودکی نسبت به تمام وقایعی که در اطرافم اتفاق می افتاد بسیار عمیق میشدم؛ در واقع هر رویداد خوشایند یا ناخوشایندی که برای خانواده، دوستان، آشنایان و خودم اتفاق می افتاد بر احساسات و تفکرات من تاثیرات فراوانی داشت. از حدود ۸ سال پیش که به صرافت تالیف کتاب هتل ماندگار افتادم در پی جواب به این سوال بودم که چگونه روند تربیت و فرهنگ خانوادهها میتواند عاملی بسیار مهم در ترسیم سرنوشت دختران سرزمینم شود و آنها را به فراخور تصمیماتشان با دنیای متفاوتی روبه رو سازد؟

جواب به این سوال خود سرآغازی برای تالیف کتاب هتل ماندگار شد تا با بررسی روایت آن، ضمن نکات پنهان رفتاری والدین در خانواده بتوان با تصمیمات آگاهانه تر مسیر زندگی و سرنوشت بررسی فرزندان ایران زمین را هموارتر نمود.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار