گوناگون

دلیل شوره زدن پوشال و بدنه کولر آبی+ فیلم

دلیل شوره زدن پوشال و بدنه کولر آبی+ فیلم

شوره زدن پوشال و بدنه کولر آبی یکی از مشکلاتی است که با گرم شدن هوا و نیاز به استفاده از کولر، بیشتر به چشم می خورد. اما چگونه می‌توانیم از این مسأله جلوگیری کنیم؟ و اگر کولرآبی رسوب داشت چطور برطرف کنیم؟

با ما همراه باشید تا به طور کامل جواب این پرسش ها را دریافت کنید.

‌۱. دلیل اصلی این مشکل تجمع مواد معدنی و املاح موجود در آبه که در اثر تبخیر بر روی پوشال‌ها رسوب می‌کنند.

۲. برای جلوگیری از شوره زدن پوشال‌های کولر، مهمه که از آب با کیفیت بهتر و کم‌رسوب استفاده کنی. یک فیلتر آب می‌تونه کمک زیادی بهت بکنه!

‌۳. اگر بدنه ‎کولرآبی رسوب گرفته، یکی از بهترین راه‌ها برای حل این مشکل استفاده از جرم‌گیرهای مخصوصه. می‌تونی از سرکه سفید هم برای این کار استفاده کنی!

‌۴. تمیز کردن مرتب بدنه کولر و تعویض پوشال  نه تنها به جلوگیری از رسوب کمک می‌کنه، بلکه باعث افزایش کارایی و طول عمر کولر  هم می‌شه. هر فصل یک بار این کار را انجام بده!

۵. برای برطرف کردن رسوب در کولرهای آبی، مطمئن شو که پمپ آب و لوله‌ها نیز بدون رسوب و گرفتگی باشن. این اجزاء کلیدی در عملکرد کولر هستن.

‌۶.  راه‌اندازی یک سیستم تصفیه آب در منزل می‌تونه به کاهش دائمی مشکل رسوب در کولرها کمک کنه. آب پاک، کولر سالم! البته که نمی صرفه این سیستم ر فقط برای کولر راه اندازی کنی...

۷. در فصل استفاده نکردن از کولر آبی، مطمئن شو که آب موجود در مخزن کولر را تخلیه کنی. این کار مانع از تجمع مواد معدنی و رسوب در بدنه و پوشال‌ها می‌شه.

‌۸.  بررسی و تنظیم منظم شناور کولر آبی می‌تونه در کنترل سطح آب کولر و پیشگیری از زیاده‌روی آب که می‌تونه به رسوب منجر بشه، مفید باشه.

‌۹. استفاده از روغن‌های مخصوص برای محافظت از موتور و دیگر قطعات متحرک کولر می‌تواند به کاهش خوردگی و افزایش کارایی کمک کنه.

۱۰. گاهی اوقات، استفاده از افزودنی‌های خاصی که به طور مستقیم به آب کولر اضافه می‌شن (مثل نمک کولر) می‌تونه به کاهش تشکیل رسوب کمک کنه. مطمئن شو از محصولات سازگار با محیط زیست استفاده کنی.

۱۱. پیشگیری بهتر از درمان - جلوگیری از ورود گرد و غبار به کولر: با ورود گرد و غبار حاصل از ریزگردهای معلق در هوا به کولر و همینطور ساختمان هایی که در حوالی آنها عملیات عمرانی و ساختمانی انجام می شه، به مرور تبدیل به گل و لای و یا رسوب می شه که عملکرد دستگاه ر مختل میکنه.

 

حجم ویدیو: 7.18M | مدت زمان ویدیو: 00:02:11 دانلود ویدیو

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار