گوناگون

شروط ورود دارو به فهرست دارویی کشور چیست؟

شروط ورود دارو به فهرست دارویی کشور چیست؟

دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی سازمان غذا و دارو دارا بودن تاییدیه معتبر بین المللی، مزیت درمانی و هزینه اثربخشی را شروط ورود دارو به فهرست دارویی کشور اعلام کرد.

به گزارش ایسنا دکتر نازیلا یوسفی با اشاره به استفاده‌ حداکثری از نظرات تخصصی و کارشناسی در فرآیند ورود داروها به فهرست دارویی کشور گفت: هم افزایی متخصصان برای معرفی مولکول‌های جدید مناسب به بازار دارویی کشور در سال ۱۴۰۲ با برگزاری ۱۷ کمیته بالینی با حضور پزشکان، متخصصان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها در زمینه های مختلف ازجمله گوارش، اورولوژی، نفرولوژی، عفونی، درد، مراقبتهای ویژه، زنان و زایمان، پوست، روماتولوژی، هماتولوژی و آنکولوژی، ریه، غدد، مغز و اعصاب انجام شد.                                        

وی همچنین از برگزاری ۱۷ کمیته اقتصاد دارو با متخصصان و اعضای هیات علمی اقتصاد و مدیریت دارو خبر داد و افزود: با بررسی دقیق ابعاد مختلف داروهای پیشنهادی به دبیرخانه کارگروه بررسی و تدوین، داروهایی وارد فهرست دارویی کشور شدند.

به گزارش وبدا، یوسفی در پایان گفت: این داروها باید علاوه بر داشتن تاییدیه های معتبر بین المللی، دارای مزیت درمانی در نظام سلامت ایران و با قیمتی هزینه اثربخش به نظام دارویی کشور پیشنهاد شده باشند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار