گوناگون

هشدار جدی وزیر بهداشت به این گروه از مردان و زنان

هشدار جدی وزیر بهداشت به این گروه از مردان و زنان

وزیر بهداشت گفت: ما توصیه می‌کنیم که بسیاری از افراد اعمال جراحی را در ایام نزدیک به نوروز انجام ندهند، زیرا هر عملی یک بخش درمان و انجام عمل و یک مرحله مراقبت بعد از عمل را دارد.

پارسینه: بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در نشست خبری طرح سلامت نوروزی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هر ساله در آستانه تعطیلات نوروزی شاهد افزایش اعمال جراحی زیبایی هستیم و در این زمینه نیز برخی پزشکان با دریافت تعرفه‌های پایین‌تر و انجام تبلیغات مردم را به انجام این جراحی‌ها تشویق می‌کنند، وزارت بهداشت چه نظارتی بر این موضوع دارد؟ اظهار کرد: ما توصیه می‌کنیم که بسیاری از افراد اعمال جراحی را در ایام نزدیک به نوروز انجام ندهند زیرا هر عملی یک بخش درمان و انجام عمل و یک مرحله مراقبت بعد از عمل را دارد. براساس قانون، پیگیری بعد از عمل را باید جراح انجام دهد و ما توصیه می‌کنیم عمل‌هایی که احتیاج به پیگیری دارند در ایام نزدیک به تعطیلات انجام نشوند. اعمال زیبایی نیز از این دسته اعمال است.

وی افزود: از نظر وزارت بهداشت هر پزشکی کاری را می‌تواند انجام دهد که جزو مواد درسی او آمده باشد. مثلا یک جراح چشم برنامه درمانش مشخص است و باید اعمال جراحی که در حیطه تخصصی و در کریکولوم درسی او بوده را ارائه کند.

عین‌اللهی با بیان این‌که بسیاری از این عمل‌های زیبایی ممکن است عوارضی نیز داشته باشد، ادامه داد: اگر کسی خلاف تحصیلات و تخصص خود عملی انجام دهد باید به مراجع قانونی پاسخگو باشد و پزشکی قانونی و نظام پزشکی جرایم پزشکی را بررسی و احکامی صادر می‌کنند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار