گوناگون

تاریخ برگزاری ۳ آزمون استخدامی آموزگاری و دبیری و مربی اعلام شد

تاریخ برگزاری ۳ آزمون استخدامی آموزگاری و دبیری و مربی اعلام شد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش روز برگزاری آزمون‌های استخدام معلم را از سوی این وزارتخانه اعلام کرد.

پارسینه:  قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: برای برگزاری آزمون استخدامی به سازمان سنجش آموزش کشور اعتقاد داشتیم که سازمان سنجش هم در این سال ها زحمات بسیاری کشید اما آزمون‌های ما از نظر اندازه و نوع بزرگ است.

وی افزود: یعنی برای آموزگاری، دبیری، آزمون کیفیت بخشی معلمان خاص مانند معلم پرورشی و ورزشی و مراقب سلامت هرکدام آزمونی به صورت جداگانه برگزار می‌کنیم حتی برای دانش‌آموزان دیپلم هم که می‌خواهند به دانشگاه فرهنگیان ورود کنند و تعهد دبیری داشته باشند، باید آزمون برگزار شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سازمان سنجش هم با توجه به اینکه آزمون دستگاه‌های دیگر را نیز برگزار می کند، زمان کمی را به ما اختصاص می‌داد و از سوی دیگر ما هم ضیق وقت داریم و معلمان را باید برای اول مهر ۱۴۰۳ راهی کلاس‌های درس کنیم، بنابراین نمی‌توانیم ۶ ماه یا یک سال برای این موضوع صبر داشته باشیم.

احمدی لاشکی با بیان اینکه امسال برگزاری آزمون استخدامی بخش کیفیت‌ بخشی را به جهاد دانشگاهی سپردیم، گفت: حدود ۱۹ هزار و ۱۳۰ معلم سلامت، پرورشی و ورزش را جذب می‌کنیم و این آزمون در ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز آزمون دبیری متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود که برای هم شاخه نظری و مهارتی و هنرستان‌هاست و در این آزمون بیش از ۲۲ هزار نفر جذب خواهند شد.

احمدی لاشکی یادآور شد: آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان هم برای نخستین بار (مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ ۲۲ فروردین امسال) ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. آنجا هم پیشنهاد جذب بیش از ۳۰ هزار نفر ارائه شده است که اگر این اتفاقات رخ دهد، کم‌کم مشکلات نیروی انسانی که مهم‌ترین مشکل آموزش و پرورش است، حل خواهد شد.

 

منبع: همشهری

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار