گوناگون

راهکارهایی برای طراحی دکوراسیون مطب با بودجه محدود!

راهکارهایی برای طراحی دکوراسیون مطب با بودجه محدود!

مراجعه به مطب پزشک معمولاً یک تجربه ناخوشایند و ناراحت کننده برای بیماران است، اما اگر طراحی داخلی و دیزاین یک مطب شیک و آرامش بخش باشد، می‌تواند تا حد زیادی از استرس و احساس ناراحتی بیمار کم کند. هرچه بیماران حین ورود به مطب دکتر احساس راحت‌تری داشته باشند، ویزیت بدون استرس و آسان‎تری را تجربه خواهند کرد.

 

در واقع دکوراسیون داخلی مطب دکتر باید به گونه‎ای باشد که از بدو ورود بیمار به مطب تا لحظه خروج از آن، بیمار احساس راحتی و آرامش خاطر داشته باشد. شما می‌توانید با رعایت اصول اولیه طراحی داخلی مطب پزشک و گنجاندن برخی عناصر در آن، یک دیزاین شیک و مناسب داشته باشید. در ادامه راهکارهایی برای طراحی داخلی و نحوه صحیح چیدمان در مطب پزشکان را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین راه برای طراحی دکوراسیون مطب پزشک چیست؟

بهترین و موثرترین راهکار برای طراحی دکوراسیون داخلی مطب دکتر، کمک گرفتن از یک تیم حرفه‌ای معماری داخلی می‌باشد. اگر یک تیم متخصص و مجرب در زمینه طراحی داخلی مطب پزشک کنار شما باشد، می‎توانید فضایی شیک، آرامش بخش و مناسب اتاق انتظار، میز منشی، اتاق معاینه و حتی ورودی و خروجی مطب طراحی کنید. اصولی که برای طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی مطب‎ها وجود دارد که می‎تواند شما را در این مسیر، همراهی کند.

۸ راهکار برای طراحی و بازسازی مطب با بودجه محدود

اگر بودجه محدودی دارید و نمی‌خواهید برای تغییر دکوراسیون مطب خود هزینه زیادی صرف کنید، بهتر است تا از راهکارهای طراحی و بازسازی زیر کمک بگیرید:

1.اتاق انتظاری شیک و در عین حال ساده طراحی کنید.

اتاق انتظار بیمار اولین مکانی است که مراجعه کننده با آن برخورد دارد. بهتر است تا در اتاق انتظار از طیف رنگ‌هایی آرام مانند رنگ آبی یا سبز استفاده کنید تا حس آرامش به بیمار القا شود. همچنین می‌توانید از مبلمان‎های راحتی که ترکیبی از پارچه و چرم هستند، برای دیزاین کردن مطب استفاده کنید. نکته دیگری که در طراحی دکوراسیون اتاق انتظار مطب بایستی به آن دقت کنید، قرار دادن مبلمان و صندلی‎ها در اطراف اتاق برای بزرگ‌تر نشان دادن محیط می‎باشد.

توصیه ما به شما این است که در اتاق انتظار مطب یک میز شیشه‌ای قرار دهید و روی آن مجله‌هایی برای سرگرم کردن مراجعه کنندگان قرار دهید. همچنین می‌توانید دستمال کاغذی، ژل بهداشتی و گل طبیعی روی میز قرار دهید تا محیطی شیک داشته باشید.

2.فضایی کارآمد و بدون شلوغی طراحی کنید.

 

Picture2

در طراحی دکوراسیون مطب با بودجه محدود، بهتر است تا طراحی مطب را ساده و شیک انجام دهید و از شلوغ کردن محیط پرهیز کنید. به عنوان مثال می‌توانید دیوارهایی با رنگ ساده و بدون طرح داشته باشید. همچنین بهتر است تا چیدمان وسایل به گونه‎ای باشد که مسیر حرکت بیمار، پزشک و منشی مطب شلوغ نباشد. به این منظور، مبلمان و میزها را با فاصله و در گوشه‌های مطب قرار دهید، تعداد صندلی‎های انتظار را به حداقل برسانید و دیوارهای مطب را خلوت نگه دارید.

3.اتاق معاینه را خلوت و بدون پیچیدگی طراحی کنید.

طراحی اتاق معاینه باید به گونه‎‌ای باشد که هم برای بیمار و هم برای پزشک، ساده و فاقد پیچیدگی باشد. در واقع باید طراحی میز و کمد و وسایل معاینه به گونه‌ای باشد که پزشک هنگام معاینه به راحتی به وسایل دسترسی داشته باشد و حین برداشتن آن‌ها دچار سردرگمی نشود.

4.حریم خصوصی بیمار را فراموش نکنید.

طراحی دکوراسیون مطب باید به نحوی باشد که حریم خصوصی بیمار را حفظ کند. منظور از حریم خصوصی این است که اتاق معاینه بیمار کاملاً مجزا از سالن انتظار باشد. در واقع وجود یک اتاق مجزا در مطب‌ها برای معاینه بیمار، از مهم‌ترین اصول طراحی داخلی مطب می‌باشد. فرقی ندارد بودجه شما محدود باشد یا کلان، داشتن اتاق مجزا برای معاینه از الزامات یک مطب حرفه‎ای پزشک می‌باشد.

5.به نورپردازی مطب توجه کنید.

یکی از جنبه‌هایی که در اغلب مطب‌ها در نظر گرفته نمی‎شود، نورپردازی در مطب است. فرض کنید که به مطب پزشکی مراجعه می‌کنید که نه نورپردازی طبیعی دارد و نه از نورپردازی مصنوعی برخوردار است. این مطب ممکن است حس ناامنی و استرس بیشتری به شما بدهد. اما اگر به مطبی مراجعه کنید که دارای پنجره و نورپردازی طبیعی است یا از لامپ‌های LED، هالوژن یا لامپ رشته‌ای کم مصرف و پرنور برای نورپردازی مصنوعی استفاده کرده باشد، حس آرامش و امنیت بیشتری خواهید داشت. با نورپردازی مصنوعی به کمک لامپ‌های LED و هالوژن، می‌توانید در بودجه طراحی دکوراسیون مطب خود صرفه جویی کنید!

6.از گل‌های طبیعی و لوازم تزئینی استفاده کنید.

اگر می‌خواهید مطبی شیک دیزاین کنید، می‌توانید در کنار نورپردازی خوب و استفاده از مبلمان و صندلی‎های راحت، از مقداری گل و گلدان‌های طبیعی و آپارتمانی استفاده کنید. گلدان‌های پتوس و یا سانسوریا می‌توانند انتخاب مناسبی باشند. همچنین می‌توانید از کتابخانه‌های فلزی و مینیمال و یا آباژورهایی به رنگ طلایی یا نقره‌ای استفاده کنید تا دکوری شیک و باسلیقه طراحی کنید.

7.از ترکیب رنگ‎های مکمل استفاده کنید.

یکی از نکاتی که در طراحی دکوراسیون مطب با بودجه محدود باید در نظر داشته باشید، استفاده از رنگ‌های مکمل است. به عنوان مثال می‌توانید از ترکیب رنگ‌های زرد و آبی کم رنگ و یا سبز و قرمز استفاده کنید. برای این کار بهتر است تا کفپوش‌ها یک رنگ خنثی مانند کرم یا سفید باشند و از سایر رنگ‌های مکمل مانند آبی یا نارنجی، در مبلمان، پرده و یا میز مطب استفاده کنید.

8.کفپوش رنگ روشن را فراموش نکنید.

یکی از مهم‌ترین اصول طراحی دکوراسیون مطب حتی با بودجه محدود، استفاده از کفپوش‌های رنگ روشن است. کفپوش رنگ روشن به خصوص در مطب‌های کوچک، می‌تواند به بزرگ‌تر نشان دادن فضا و یا شیک‌تر نشان دادن محیط کمک کند.

استفاده از کفپوش چوبی رنگ روشن یا سرامیک سفید و شیری، بهترین راهکار برای دکوراسیون مطب با بودجه محدود خواهد بود!

بهترین ترکیب رنگ‌ها برای دکوراسیون مطب

Picture3

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که بهترین رنگ‌هایی که برای دکوراسیون مطب مناسب هستند، شامل چه رنگ‌هایی می‌باشد. بهترین رنگ‌هایی که پیشنهاد می‎شود حتماً در دکوراسیون داخلی و برای بازسازی مطب از آن استفاده کنید عبارتند از:

  1. آبی
  2. سبز
  3. بنفش و یاسی
  4. قهوه‎ای روشن
  5. طوسی و خاکستری

اهمیت طراحی دکوراسیون مطب دکتر در چیست؟

اگر برایتان سوال شده که چرا طراحی دکوراسیون مطب مهم است بایستی به شما بگوییم که طراحی دکوراسیون مطب در جلب اعتماد مراجعه کنندگان تاثیرگذار است. در واقع اگر مطب پزشک یک طراحی شیک و منظم داشته باشد، به بیماران احساس راحتی داده و این حس را القا می‎کند که پزشک حرفه‌ای، متخصص و با سلیقه است. در نتیجه منجر به جلب اعتماد و بالا رفتن احساس راحتی مراجعه کننده در مطب خواهد شد.

چند نکته مهم!

راهکارهایی که برای طراحی دکوراسیون مطب با بودجه محدود مناسب هستند تنها به رعایت نکات نورپردازی و یا استفاده از عناصر دکوری و گلدان بر نمی‎گردد. بهتر است تا حین دکور کردن مطب پزشک از رنگ‌های معمولی مانند سفید، به تنهایی استفاده نکنید. بلکه رنگ‌های گرم و مکملی مانند آبی، زرد یا سبز هم در محیط به کار ببرید. همچنین توصیه می‌شود تا از گلدان‌ها روی میز انتظار، میز منشی و یا فضاهای خالی استفاده کنید؛ یادتان نرود که زدن تابلوهای نقاشی مینیمال و یا گواهینامه‌های پزشک به دیوار، یکی دیگر از ارکان طراحی دکوراسیون مطب شیک با بودجه مالی محدود می‎باشد.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار