گوناگون

بهترین دکوراسیون برای اتاق خواب در سال ۱۴۰۳

بهترین دکوراسیون برای اتاق خواب در سال ۱۴۰۳

با نزدیک شدن به پایان سال، تغییر در دکوراسیون و طراحی اتاق خواب بسیار رایج است. شاید این یک معجزه باشد برای اتاق شخصی و پناهگاه آرامش شما از تمام خستگی‌ها! همیشه تغییر نیاز به خرید ندارد شاید با کمی فنگ شویی یا یک تغییر دکور ساده بتوانید به اتاق‌خواب مطلوبتان دست‌پیدا کنید و باعث کاهش هیجان و یا ایجاد هیجان در شخصی ترین فضای خانه شوید.

معمولا وقتی صحبت از بازسازی و تغییر دکوراسیون خانه می‌شود، مکان‌های عمومی مانند اتاق نشیمن و آشپزخانه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند و اتاق خواب اغلب به فراموشی سپرده می‌شود. در بیشتر خانه‌ها اتاق خواب‌ها به فضای اداری در خانه تبدیل شده‌اند در حالی که اتاق خواب باید مکان آرامش باشد و بس.

ما در اینجا به شما برخی از ترندهای طراحی اتاق‌خواب در سال ۱۴۰۳ را پیشنهاد می‌دهیم تا از اکنون در تکاپوی خانه‌تکانی و تغییر دکور اتاق خواب خود بیافتید و بتوانید در سال جدید آرامش بیشتری را در فضای اتاق‌خواب خود تجربه نمایید.

استفاده از بافت‌های مختلف و رنگ انباشته شده

تخت با سایبان دایره‌ای در بالای تخت با پارچه توری با پروانه‌های رنگی، صندلی راحتی و میز گرد با پارچه همسان، روتختی راه راه آبی و سبز، سرویس خواب با چراغ، کاغذ دیواری سبز با چاپ ظریف. این الگو با رنگ‌های لایه‌ای می‌تواند پیشنهاد خوبی برای دکور اتاقتان در سال جدید باشد. لایه‌های رنگی در این اتاق می‌توانند از هر جایی شروع و به هر جایی ختم شوند، از فرش و کاغذ دیواری گرفته تا پتو و سایبان.

در سال جدید بهتر است بجای استفاده از یک رنگ، کمی از هر رنگ ترکیب کنید. در نتیجه یک فضای لایه لایه‌ی طبیعی و بی دردسر دارید. استفاده از یک فرش سنتی رنگارنگ برای این اتاق خواب بسیار مناسب است.

تخت‌های دو طبقه با طراحی‌های زیبا

تختخواب‌های دوطبقه به‌طور گسترده‌ای رواج پیدا کرده‌اند، به ویژه در خانه‌های ویلایی که در آن‌ها دوستان و خانواده‌ها اغلب با کودکان خود به منزل شما می‌آیند. این تخت‌ها، عملی و کارآمد هستند و می‌توانند طراحی‌های جالبی داشته باشند.

رنگ های آرام رویایی

یک اتاق خواب با کاغذ صورتی کمرنگ روی دیوارها و سقف، یک تخت با روتختی پارچه‌ای و پتوهای شنل با رنگ‌های آرام، بایک میز زیر یک پنجره کوچک، یک نیمکت چوبی تیره در پای تخت، و یک فرش طرح دار. این یک طراحی زیبای دیگر برای اتاق‌خواب شما است.

رنگ های ملایم در این اتاق خواب به طور همزمان آرامش بخش و امروزی است. وقتی نوبت به اتاق خواب می‌رسد، یک پالت رنگی آرام مناسب‌تر است. زمانی که با یک پالت آرام طبیعی احاطه شده‌اید، راحت‌تر ریلکس می‌شوید. با اضافه کردن چند پتو ترمه و روبالشی ابریشمی اکنون مستقیماً به سرزمین رویاها می‌روید.

اتاق خواب، اتاق کار و اتاق خاطره‌ها

اتاق خواب برای برخی علاوه بر فضای رسیدن به آرامش، اتاق کار نیز می‌باشد، بنابراین بهتر است با قرار دادن یک میز تحریر در یک طرف تخت و یک پاتختی در طرف دیگر، شخصیت و زیرکی را به اتاق خواب بیاورید. در این فضا مهم نیست چقدر دکور نامتعارف می‌شود، مهم این است که تخت فضای استراحت از میز تحریر، فضای کار جدا می‌شود. در کنار میز تحریر می‌توانید فضایی بر روی دیوار را برای نمایش چیزهایی که دوست دارید و یا نوشته‌هایی که باید به آن بیشتر دقت‌کنید و یا یادآوری‌ها اختصاص دهید. در این صورت کل فضای اتاق شلوغ نمی‌شود.

استفاده از ملحفه‌های بافت‌دار

برخلاف گذشته که ملحفه‌های سفت و هتل‌ مانند بر صنعت رختخواب مسلط شده‌ بودند، ملحفه‌هایی که بافت، عمق و بازیگوشی را می‌افزایند به سبک اتاق خواب خود بازگردانید. روتختی‌های بافت دار به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند، از چین‌دار و چین‌دار گرفته تا طرح‌های چروک و لحاف.

کاغذ دیواری پررنگ

در سال ۱۴۰۳ استفاده از طرح‌های برجسته و دیوارپوش‌ها کاملا برانداخته شده است اما در عوض پیشنهاد می‌شودکه کل فضای دیوار با یک رنگ کاغذدیواری پر رنگ پوشانده شود و در کنار آن از هارمونی رنگ برای روتختی و بالش‌ها استفاده شود. این اقدام جسورانه‌ای است که از آن پشیمان نخواهید شد.

ناهماهنگی بین رنگ ملحفه و بالش‌ها

تغییرات کوچک مانند افزودن رنگ‌های جدید به بالش یا ملحفه‌ها می‌تواند تفاوت عمده‌ای در دکور اتاق شما ایجاد کند. اینگونه تغییرات با هر بودجه و هر اندازه و هر سلیقه‎‌ای مطابقت دارد.

روتختی و دیوار گل‌گلی

طراحان شاهد جهش کاغذ دیواری‌های گلدار و پارچه‌های روی پرده‌ها و مبلمان هستند. اتاق خواب خود را با استفاده از هر دو تکنیک به یک بهشت رنگارنگ تبدیل کنید. تغییر رو تختی و استفاده از پارچه‌های گلدار تغییری آسان و سرگرم کننده را برای شما مقدور می‌کند. در کنار این استفاده از کاغذ دیواری پر جنب و جوش بر هیجان اتاق شما می افزاید.

کمدهای بزرگ و جادار

بهتر است در دکور اتاق خود در سال ۱۴۰۳ کمدهای بزرگ مخفی را طراحی کنید تا در کنار نظم دادن به وسایل‌ها و سازمان‌دهی تقاضا برای فضای اضافه را تامین کنید.

چنانچه به هر یک از طراحی‌های پیشنهادی برای اتاق‌خواب خود علاقه‌مند شده‌اید، از همین امروز به فکر تغییر اتاق خواب خود بیافتید تا پایان سال راه چندانی نیست، به قول معروف چشم برهم بزنید سال جدید آمده است. بنابراین رسیدن به آرامش و خواب آسوده را در اولویت سال جدید خود قرار دهید.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار