گوناگون

مخالفت نتانیاهو با پیشنهاد حماس درباره آتش‌بس

مخالفت نتانیاهو با پیشنهاد حماس درباره آتش‌بس

یک منبع ارشد سیاسی در تل آویو روز جمعه اعلام کرد نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشنهادهای ارائه شده از سوی جنبش حماس برای آتش بس و تبادل اسرا را رد کرده است.

به گزارش ایسنا، این منبع گفت پیامی که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از جلسات کابینه جنگ و کابینه امور سیاسی و امنیتی این رژیم با محوریت بررسی پیشنهاد جدید حماس درباره آتش‌بس موقت در غزه صادر کرد این است که او این پیشنهاد حماس را رد می‌کند اما در را به روی از سر گیری مذاکرات درباره آتش‌بس و تبادل اسرا نمی‌بندد.

حماس اواخر عصر پنجشنبه اعلام کرد چشم انداز جامعی را بر اساس اصولی که برای توافق بر سر آتش‌بس در نوار غزه ضروری توصیف کرده است، به میانجیگران ارائه کرده است. این چشم‌انداز شامل پرونده تبادل اسرای غزه نیز می‌شود.

طبق گزارش رویترز، مرحله اول پیشنهاد حماس شامل آزادی زنان، کودکان، سالمندان و اسرائیلی‌های بیمار در ازای آزادی ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ اسیر فلسطینی است. این پیشنهاد شامل سربازان زن صهیونیستی نیز می‌شود.

در این پیشنهاد همچنین تصریح شده است که تاریخ نهایی آتش‌بس دائمی و خروج اشغالگران از نوار غزه پس از پایان مرحله اول توافق خواهد شد، مشروط بر اینکه در مرحله دوم تمامی اسرا از ۲ طرف آزاد شوند.

روزنامه الشرق الاوسط نوشت دفتر نتانیاهو هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد پیشنهاد حماس در جلسه کابینه امور سیاسی و امنیتی بررسی شد و نتانیاهو مطالبات حماس را «همچنان غیر واقعی» خواند.

در این بیانیه آمده است هیئتی از رژیم صهیونیستی برای انجام مذاکرات درباره برقراری آتش بس در نوار غزه و تبادل اسرا به قطر خواهد رفت و موضع این رژیم را تشریح خواهد کرد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار