گوناگون

شروط حماس برای آتش بس با رژیم صهیونیستی

شروط حماس برای آتش بس با رژیم صهیونیستی

یک رسانه آمریکایی مدعی شده یک منبع مطلع در گروه حماس گفته این جنبش بدون موافقت رژیم صهیونیستی با «آتش‌بس دائمی» در جنگ غزه، درباره تبادل اسرا با تل‌آویو توافق نخواهد کرد.

به گزارش پارسینه و به نقل از ایسنا، یک منبع مطلع‌ عالی‌رتبه در گروه حماس روز یکشنبه به یک رسانه آمریکایی گفت که بدون توافق رژیم صهیونیستی با آتش‌بس دائمی،‌ این جنبش با توافق تبادل اسرا موافقت نخواهد کرد.

شبکه سی‌ان‌ان در این باره گزارش داد که این منبع مطلع با اشاره به این موضوع در گفت‌‎وگو با این شبکه افزود که حداقل سه مورد باید پیش از موافقت حماس با توافقی در این باره اجرایی شود؛ «آتش‌بس دائمی، خروج نیروهای اشغالگر از نوار غزه و بازگشت آوارگان فلسطینی از جنوب به شمال نوار غزه».

اظهارات این منبع مطع با بازگشت هیاتی از حماس به قاهره برای مذاکرات بیشتر و یک روز پس از آن مطرح می‌شود که یک مقام ارشد دولت «جو بایدن» به خبرنگاران گفت که رژیم صهیونیستی، پیشنهادی برای آتش‌بس ۶ هفته‌ای را « به صورت کلی پذیرفته است». پس از اظهارات این مقام رسمی دولت بایدن،‌ هیچ اظهار نظری از سوی رژیم صهیونیستی به طور علنی انجام نشده است.

این رسانه آمریکایی در ادامه مطرح کرد: «یک منبع دیپلماتیک که در جریان این مذاکرات بوده، امروز(یکشنبه) به سی‌ان‌ان گفت که پیشرفت‌هایی انجام شده اما بسیار کند است». به گفته او «احتمال آن که در ۴۸ ساعت آتی توافقی انجام شود، بسیار کم است».

این منبع همچنین گفت که حماس بدون توافق بر آتش‌‎بسی دائمی، با آزادی اسرا موافقت نخواهد کرد و باید پیش از انجام شدن هر پیشرفتی، برای رساندن کمک‌های انسانی به شمال و جنوب غزه، تضمین‌هایی داده شود.

در پی حملات رژیم صهیونیستی به غزه، تاکنون بیش از ۳۰ هزار فلسطینی کشته‌ شده و بیش از ۷۱ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.

رژیم صهیونیستی همچنین نوار غزه را در محاصره انسانی قرار داده و جمعیت این منطقه که بیشترشان از خانه‌های خود آواره شده‌اند،‌ از نبود غذا، آب آشامیدنی، دارو و تجهیزات پزشکی در میان ویرانی گسترده زیرساخت‌های حیاتی، در رنج هستند.

حملات این رژیم منجر به آوارگی ۸۵ درصد از جمعیت غزه و ویرانی ۶۰ درصد از زیرساخت‌های این منطقه شده است.

رژیم اشغالگر قدس در دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) به نسل‌کشی متهم شده است. این دادگاه در ماه ژانویه در حکمی اولیه از تل‌آویو خواست به اقدامات مرتبط با نسل‌کشی پایان داده و اقداماتی در راستای تضمین رسیدن کمک‌های انسانی به جمعیت غیرنظامیان در غزه انجام دهد.

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار