گوناگون

ارتش اسرائیل عملیات نظامی خود را متوقف کرد

ارتش اسرائیل عملیات نظامی خود را متوقف کرد

ارتش اسرائیل مدعی شده که عملیاتهای نظامی خود علیه رفح را به دلایل بشردوستانه تا ۱۷ اسفند متوقف می‌کند.

پارسینهارتش اسرائیل روز شنبه اعلام کرد که عملیاتهای نظامی خود را در رفح، جنوبیترین بخش غزه، و همچنین دیرالبلاح را به دلیل آنچه که اهداف بشردوستانه خوانده است تا روز هفتم مارس ۱۷ اسفند متوقف می‌کند.

روند کاهش ارسال کمکهای بشردوستانه از طریق گذرگاه رفح و بسته بودن گذرگاه کرم شالوم وضعیت انسانی در رفح که بیشترین تجمع آوارگان فلسطینی را در خود جای داده است بسیار بغرنج کرده است و اعتراضات جامعه بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری را به دنبال داشته است.

سی ان ان می‌گوید، در هماهنگی با توقف فعالیتهای نظامی اسرائیل، چندین کشور اقدام به ارسال کمکهای هوایی خود به مردم غزه از طریق چتر نجات کرده‌اند تا جایگزین کاهش کمکهایی شود که از طریق کامیون به غزه ارسال می‌شد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه گفته بود که واشنگتن در سریعترین زمان ممکن شروع به ارسال کمکهای هوایی به مردم غزه خواهد کرد.

علیرغم هشدارهای جامعه بین‌المللی هفته گذشته ارتش اسرائیل طرحی را برای تخلیه مردم از رفح به منظور آماده سازی شرایط عملیات زمینی علیه این منطقه به کابینه این رژیم ارائه کرد.

رفح در مرز مصر جنوبیترین شهر نوار غزه است که اکنون پذیرای بیش از ۱.۵ میلیون آواره از مناطق شمالی و مرکزی غزه که به دلیل تجمع زیاد چادرهای آوارگان به «شهر چادری» معروف شده است. بسیاری از آوارگان در چادرها به سرمی‌برند و شمار زیادی نیز بدون هیچ سرپناه در خیابان و بیابان شب و روز را سپری می‌کنند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم تاکید کرده اند که هیج چیز نمیتواند مانع عملیات نظامی علیه رفح شود.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار