گوناگون

توقف کامل جنگ غزه؛ درخواست فوری گروه ۲۰ از اسرائیل

توقف کامل جنگ غزه؛ درخواست فوری گروه ۲۰ از اسرائیل

گروه ۲۰ با انتقاد از ادامه حملات علیه غزه، خواستار توقف کامل جنگ در غزه شد.

به گزارش پارسینه و به نقل از رویترز، کشورهای عضو گروه 20 در نشست خود در برزیل خواستار توقف جنگ در غزه شدند.

وزیر خارجه برزیل به عنوان میزبان نشست گروه ۲۰ تاکید کرد که وزرای خارجه این کشورها به اتفاق آرا از راه‌حل ایجاد دو کشور به عنوان تنها راه دستیابی به صلح میان اسرائیل و فلسطین حمایت کردند.

به گفته این مقام برزیلی، تمام اعضای گروه ۲۰ نگران جنگ غزه و گسترش آن در منطقه هستند.

همزمان گروهی بزرگی از اعضای گروه ۲۰ که وزیرخارجه برزیل آن‌ها را بسیاری از کشورهای عضو این گروه عنوان کرده، جنگ در رفح در جنوب غزه را به شدت زیر سوال برده و خواستار توقف جنگ علیه رفح شده‌اند.

همزمان دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی دست به کشتار و جنایتی وحشیانه در مرکز نوار غزه زده است.

دفتر مذکور اشاره کرد که جنگنده‌های اسرائیلی ۴ خانه را در مرکز نوار غزه بمباران کردند که بر اثر آن ۴۰ نفر شهید و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

گفته شده که بیش از ۹۰ درصد قربانیان زن و کودک هستند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه دولت آمریکا و جامعه بین‌الملل را در برابر جنایات بی‌وقفه دشمن صهیونیستی مسئول دانست و آزادگان جهان را به اقدام فوری برای توقف نسل‌کشی غیرنظامیان فلسطینی به ویژه زنان و کودکان در نوار غزه فراخواند.

همچنین «استفان دوجاریک»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد چالش‌های وسیعی برای پاسخگویی به نیازهای انسانی در نوار غزه وجود دارد که از جمله آنها محدودیت‌های اعمال شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی است.

دوجاریک افزود: موضع سازمان ملل متحد در خصوص ضرورت پایان یافتن اشغالگری در اراضی اشغالی فلسطین از سال‌ها قبل شناخته شده و غیر قابل تغییر است.

پیشتر نیز، استفان دوجاریک با اشاره به حجم خرابی‌ها در نوار غزه بر اثر جنگ رژیم صهیونیستی گفته بود: تاکنون بالغ بر ۱۶۰ مدرسه در نوار غزه هدف حمله مستقیم اسرائیل قرار گرفته‌است.

 

ارسال نظر

  • الف

    اسرائیل که جعلی و جنایتکار ذاتی است باید امریکا را تقبیح نمود که به علت حمایت و پشتیبانی بی قید و شرط از این رژیم وحشی عاصب بچه کش آنقدر کثیف شده که اگر با آب هفت دریا هم شسته گردد پاک نمیشود

  • شیرین صفوی

    مرگ بر اسراییل و حامیان و عاشقانش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار