گوناگون

پیش بینی عجیب نتانیاهو از مدت زمان جنگ غزه

پیش بینی عجیب نتانیاهو از مدت زمان جنگ غزه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که جنگ علیه حماس در نوار غزه ممکن است تا سال ۲۰۲۵ ادامه یابد.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های عبری گزارش دادند که اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار اعضای کابینه جنگ با روسای شوراهای محلی مطرح شد که در مقر فرماندهی جنوبی ارتش اشغالگر در بئرسبع برگزار گردید.

بر اساس گزارش‌ها، نخست وزیر اشغالگر سه‌شنبه به روسای شوراهای محلی از مجتمع‌های اطراف غزه گفت که پیش‌بینی می‌کند جنگ علیه حماس تا سال ۲۰۲۵ ادامه یابد.

بر اساس گزارش کانال ۱۲، نتانیاهو این ارزیابی را در چارچوب بحثی فاش کرد که ادعا شده وی در این گزارش‌ها همچنین موافقت کرده چارچوب فعلی وزارت جنگ را بازنگری کند تا به اسرائیلی‌هایی که مایل به بازگشت به مناطق تخلیه شده در ۴/۷ کیلومتری مرز غزه هستند، کمک مالی کند.

این کانال عبری نوشت روسای شوراهای محلی به نتانیاهو گفته‌اند که اکثر ساکنان غلاف غزه در این مرحله به دلیل ادامه پرتاب موشک از غزه و سایر نگرانی‌های امنیتی نمی‌خواهند برگردند.

روسای شوراهای محلی خواستار آن شدند که روند بازگشت به تابستان و آغاز سال تحصیلی جدید به تعویق بیفتد یا تمدید شود و تل‌آویو به تامین هزینه اقامت آنها در مسکن‌های موقت تا آن زمان ادامه دهد.

این کانال توضیح داد که نتانیاهو درخواست آنها را پذیرفته و وعده داده که کمک‌های مالی در آن زمان نیز اجرا شود.

کانال ۱۲ گزارش داد که نتانیاهو در اظهارات علنی در ابتدای این نشست در اظهاراتی تبلیغاتی مدعی شد: «ما مصمم هستیم که کیبوتس‌ها و شهرک‌ها را در منطقه‌ای که به عنوان منطقه غلاف غزه شناخته می‌شود، بازسازی کنیم، ساکنان را به خانه‌های خود بازگردانیم و رونق و رفاه منطقه و رشد آن را حتی بسیار بیشتر از قبل از جنگ تضمین کنیم.»

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار