گوناگون

درگیری شدید اردوغان و نتانیاهو درباره جنگ غزه

درگیری شدید اردوغان و نتانیاهو درباره جنگ غزه

رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه گفت نخست‌وزیر اسرائیل فرقی با هیتلر ندارد و حملات این کشور به نوار غزه را با رفتار نازی‌ها با یهودیان مرتبط دانست.

به گزارش پارسینه و به نقل از چند ثانیه؛ رجب طیب اردوغان گفت: «آن‌ها بدگویی هیتلر را می‌کنند. شما چه فرقی با هیتلر دارید؟ کاری کرده‌اند که دل ما برای هیتلر تنگ شود. کاری که نتانیاهو می‌کند، از کارهای هیتلر کمتر است؟ نیست.»

او افزود: «او [نتانیاهو] از هیتلر ثروتمندتر است و حمایت غرب را دارد. همه‌نوع حمایتی از طرف آمریکا می‌آید. با این حمایت چه می‌کنند؟ بیش از ۲۰ هزار ساکن غزه را می‌کشند.»

این اظهارنظر در حالی بیان می‌شود که ترکیه به عنوان عضو ناتو، از متحدان غرب است.

اردوغان پیشتر هم از حملات هوایی و زمینی اسرائیل به نوار غزه انتقاد کرده و اسرائیل را «دولتی تروریستی» خوانده بود که رهبرانش باید در دادگاه بین‌المللی محاکمه شوند.

به‌رغم اظهارنظرهای تندوتیز او علیه اسرائیل، روابط تجاری دو کشور همچنان برقرار است که این مسئله با انتقاد برخی احزاب مخالف اردوغان و کشورهایی مانند ایران مواجه شده است.

در واکنش به این اظهارات اردوغان، بنیامین نتانیاهو در بیانیه‌ای گفت رئیس‌جمهور ترکیه که به گفته او مرتکب «نسل‌کشی» علیه کردها شده و «رکورد جهانی» زندانی کردن روزنامه‌نگاران مخالف را دارد، «آخرین نفری است که می‌تواند به ما درس اخلاق بدهد.»

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار