گوناگون

برنامه آمریکا برای حمله به پرسنل و تاسیسات نظامی ایران در منطقه

برنامه آمریکا برای حمله به پرسنل و تاسیسات نظامی ایران در منطقه

برخی مقام‌های آمریکایی امروز -پنجشنبه- از تصویب برنامه‌ٔ حملات چند روز آینده این کشور به اهدافی در سوریه و عراق که شامل «پرسنل و تأسیسات ایرانی» نیز می‌شود، خبر دادند.

به گزارش پارسینه و به نقل از ایلنا، برخی مقامهای آمریکایی امروز -پنجشنبه- از تصویب برنامه‌ٔ حملات چند روز آینده این کشور به اهدافی در سوریه و عراق که شامل «پرسنل و تأسیسات ایرانی» نیز می‌شود، خبر دادند. 

به گفته این مقام‌ها، وضعیت آب‌وهوا عامل مهمی در زمان اجرای این حملات است.

این مقام‌ها مدعی شده‌اند که به‌رغم توانایی ارتش آمریکا برای انجام حملات در شرایط بد آب‌وهوایی، این کشور ترجیح می‌دهد برای ممانعت از آسیب‌های غیرعمدی به غیرنظامیان، دید بهتری نسبت به اهداف انتخابی داشته باشد.

در پی حمله پهپادی یکشنبه گذشته به پایگاه «برج ۲۲» در اردن، سه نظامی آمریکایی کشته و ۴۱ نفر نیز زخمی شدند.

شماری از این افراد برای درمان‌های تکمیلی از اردن خارج شده‌اند. 

وزیر دفاع آمریکا: بایدن هیچ حمله‌ای به نیرو‌های آمریکایی را نمی‌پذیرد / حمله به سربازان ما توسط یک گروه تحت حمایت ایران انجام شد

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) روز پنجشنبه به وقت محلی در نشستی خبری گفت: لحظه خطرناکی در خاورمیانه است. به تلاش برای عدم گسترش دامنه جنگ ادامه می‌دهیم، اما اقدامات اجرایی لازم را برای دفاع از خود اتخاذ می‌کنیم.

وزیر دفاع آمریکا گفت: رئیس جمهور بایدن هیچ حمله‌ای به نیرو‌های آمریکایی را نمی‌پذیرد. حمله به سربازان ما توسط یک گروه تحت حمایت ایران انجام شد. ما تمام اقدامات را برای دفاع از منافع آمریکا و مردم آمریکا انجام خواهیم داد و در مکان و زمان مناسب پاسخ خواهیم داد.

وی حمله به نیرو‌های آمریکایی در اردن را فجیع توصیف کرد و گفت که تحقیقات در مورد شرایط اتفاق افتاده هنوز ادامه دارد. از زمانی که سه سرباز ما در اردن کشته شدند، روز‌های سختی برای وزارت دفاع آمریکا بوده است. زمان آن فرا رسیده است که توانایی‌های گروه‌های تروریستی که نیرو‌های ما را در اردن هدف قرار دادند، از بین ببریم.

رئیس پنتاگون در عین حال با بیان اینکه هدف ما مهار بحران در غزه و جلوگیری از تبدیل به جنگ گسترده‌تر است، گفت: حوثی‌ها (انصارالله یمن) اقدامات غیرقانونی انجام می‌دهد و این یک مشکل بین‌المللی مرتبط با امنیت و آزادی دریانوردی است. حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری که هیچ ربطی به اسرائیل نداشتند حمله کردند. ما از ایران می‌خواهیم که از تامین سلاح‌های حوثی‌ها که برای حمله به کشتی‌ها استفاده می‌کنند، دست بردارد. 

وزیر دفاع آمریکا مدعی شد: ما خواهان درگیری بین اسرائیل و حزب الله نیستیم و با اسرائیلی‌ها در ارتباط هستیم تا از گسترش جنگ جلوگیری کنیم. 

رئیس پنتاگون ادعا کرد: هدف ما مهر بحران در منطقه است تا از غزه فراتر نرود و به یک درگیری منطقه‌ای تبدیل نشود. ما با ایران در جنگ نیستیم. آنچه در دو هفته گذشته رخ داد ما را به خروج نیرو‌های خود از سوریه ترغیب نمی‌کند و ما در حال ارتباط با رهبری عراق هستیم تا وضعیت آنجا را بررسی کنیم و با آن‌ها دیدار خواهیم داشت.

آستین ادعا کرد: من همیشه بر ضرورت حفظ جان غیرنظامیان در غزه و تسهیل ورود کمک‌ها به این منطقه تاکید کرده ام. هر هفته با همتای اسرائیلی خود صحبت می‌کنم و همیشه به آن‌ها بر لزوم حفاظت از غیرنظامیان تاکید می‌کنم.

وزیر دفاع آمریکا همچنین درباره پنهانکاری در خصوصی بیماری سرطان پروستات خود گفت: من به درستی با موضوع بیماری خود برخورد نکردم و باید به رئیس جمهور و آمریکایی‌ها به موقع اطلاع می‌دادم. مسئولیت کامل اقدام خود را بر عهده می‌گیرم و تایید می‌کنم که در آن دوره هیچ خللی در فرماندهی وجود نداشت. قرار بود بیماری خود را به اطلاع رئیس جمهور و همکارانم برسانم و از اینکه این کار را نکردم عذرخواهی می‌کنم و اقدامات جدیدی برای جلوگیری از تکرار این اتفاق انجام خواهم داد.

 

ارسال نظر

  • کو وطن

    یک مشت بی وطن بی تاریخ و بی تمدن و بی ریشه هستند که در 2قرن گذشته با نسل کشی آواره کردن بومیان، آن سرزمین را غصب و با نوشتن قوانین مدنی عالی برای خود تاکنون به بدترین شکل ممکن دنیارا بنفع خود (خصوصا یهودیان سرمایه دار) چپاول و همینطور رژیم نژادپرست و اشغالگری به نام اسرائیل را بوجود آوردن به عنوان مکمل خود حال از غیر نظامیان حرف میزنی آقای ارتشبد پروستات تو خودت و اجدادت قربانی نژاد پرستی و صهیونیزم هستی لعنت به اربابان شما که ایران عزیز مارا ویران کردین بدست تازه بدوران و تحصیل رسیده ها خدا شمارا نابود و بشریت را از شر تان رها گرداند جنایت آمریکا و انگلیس علیه تمام بشریت پایان ندارد حال حاکمیت به روس تفاله شده کمک کند که دوباره سرپا شود و به موازات غرب در شرق جنایت کند شرم اوره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار