گوناگون

جدایی بزرگترین ایالت از خاک آمریکا جدی شد!

 جدایی بزرگترین ایالت از خاک آمریکا جدی شد!

اختلافات بین دولت فدرال آمریکا با ایالت تگزاس پس از تصمیم اخیر دادگاه عالی آمریکا برای برداشتن موانع مرزی بین تگزاس و مکزیک، بالا گرفته و هشتگ "تگزیت" بین حامیان جدایی تگزاس از ایالات متحده آمریکا پرتکرار شده است.

اطلاعات نوشت: تگزاس یکی از 50 ایالت تشکیل دهنده ایالات متحده آمریکا و وسیع ترین ایالت آمریکاست. جنبش ملی گرای تگزاس (TNM) نیز با صدور بیانیه ای حکم دادگاه عالی را محکوم کرد و گفت این جنبش اکنون از فرماندار تگزاس می‌خواهد یک جلسه ویژه فوری برای بررسی استقلال تگزاس از ایالات متحده آمریکا تشکیل دهد.ماجرا از آنجایی آغاز شد که اختلافات بین دولت بایدن و فرماندار جمهوریخواه ایالت تگزاس بر سر برداشتن موانع مرزی بین این ایالت و کشور مکزیک به دادگاه عالی آمریکا کشیده شد و دوشنبه گذشته دادگاه عالی آمریکا با اکثریت 5 به 4 قاضی، رای به نفع دولت فدرال داد.

متعاقب رای دادگاه عالی، درخواست ها برای اعلام استقلال تگزاس در حال افزایش است.اکثریت قضات دیوان عالی به مقامات دولت فدرال اجازه دادند قسمت هایی از حصار مرزی را که دولت تگزاس در امتداد مرز با مکزیک برای جلوگیری از عبور مهاجران به قلمروی این ایالت برپا کرده بود، بردارند.

تصمیم دادگاه عالی خشم بسیاری از مردم تگزاس را برانگیخته است که از اقدامات «گرِگ ابوت» فرماندار جمهوری‌خواه برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی در این ایالت حمایت می‌کنند. گفته می شود اعضای نیروهای شبه نظامی ایالات متحده که دهها هزار نفر تخمین زده می شوند، به فراخوان گارد ملی تگزاس پاسخ داده اند و در حال رسیدن به مرز مکزیک هستند.

بیشتر این افراد از ایالت های جمهوریخواه هستند.فعالان تگزاسی می گویند تنها گزینه مناسب تگزاس برای حرکت رو به جلو، رای به # TEXIT(تگزیت) است.

آنها اعلام کردند دولت فدرال به تگزاس اعلان جنگ داده است و ما به تحمل این غصب آشکار حاکمیت تگزاس و حق دفاع از قانون اساسی تگزاس ادامه نخواهیم داد و ایالت تگزاس باید از حق قانونی خود بر اساس قوانین داخلی اش حفاظت کند زیرا دولت فدرال خیانتکار سعی می کند حق ما را نادیده بگیرد.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار