گوناگون

محکومیت ترامپ به پرداخت جریمه ۸۳.۳ میلیون دلاری!

محکومیت ترامپ به پرداخت جریمه ۸۳.۳ میلیون دلاری!

رئیس جمهوری سایق آمریکا به پرداخت ۸۳.۳ میلیون دلار جریمه به یک نویسنده محکوم شد.

به گزارش مهر،   تلویزیون آمریکایی سی ان ان اعلام کرد که هیئت منصفه دادگاهی در نیویورک حکمی را صادر کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را ملزم به پرداخت ۸۳.۳ میلیون دلار جریمه مالی به «الیزابت ژان کارول»، نویسنده می‌کند.

ترامپ این نویسنده را پیشتر به تجاوز جنسی و یکسری اقدامات متهم کرده بود و پس از شکایت این نویسنده از ترامپ بدلیل اتهامات مطرح شده، دادگاه اکنون ترامپ را محکوم کرده است.

رئیس جمهور سابق آمریکا باید ۷.۳ میلیون دلار برای جبران خسارات روحی، ۱۱ میلیون دلار برای خسارات به شهرت و ۶۵ میلیون دلار جریمه بپردازد. مبلغ کل بیش از هشت برابر از مبلغ ۱۰ میلیون دلاری است که در ابتدا نویسنده به دنبال آن بود.

ترامپ بارها این اتهامات را رد کرد و گفت که هرگز با کارول ملاقات نکرده است. رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته است که تصمیم هیئت منصفه نیویورک که او را به پرداخت ۸۳.۳ میلیون دلار به الیزابت ژان کارول محکوم کرده، کاملاً مضحک است.

ترامپ در صفحه خود در شبکه اجتماعی Truth نوشت: «کاملاً مضحک است! من با هر دو حکم کاملاً مخالفم و درباره تمام اقدامات این شکار جادوگر (یعنی جو بایدن) که بر من و حزب جمهوری خواه متمرکز شده، کارهای لازم را انجام می‌دهم.»

شصتمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز۵ نوامبر سال جاری میلادی (۱۵ آبان ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد، اگرچه حدود ۱۰ ماه تا انتخابات مانده و خیلی زود است که بگوییم چه کسی برنده خواهد شد، اما تاکنون در این دور از رقابت‌ها نام بایدن و ترامپ در صدر فهرست احزاب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا قرار دارند.

ترامپ در دوره اول ریاست جمهوری خود به دلیل شدت خصومت با چندجانبه گرایی، تحقیر دموکراسی چه در داخل و چه در خارج و تأییدش از خودکامگان خارجی، تقریباً خود را از هر رئیس جمهوردیگری در این کشور متمایز کرد. او اتحادیه اروپا را «دشمن آمریکا» توصیف کرد و در عین حال اظهارات و مواضع پرحاشیه‌ای درقبال روسیه به ویژه ولادیمیر پوتین و چین و شیء جین پینگ داشت.

او از توافقنامه آب و هوای پاریس، توافق هسته‌ای ایران و حتی از سازمان بهداشت جهانی آن هم در بحبوحه یک بیماری همه گیر مرگبار جهانی خارج شد. ترامپ در دوران ریاست جمهوری‌اش، با وعده ترویج تجارت، یک دستور کار محیط زیست مقررات زدایی را رهبری کرده بود که به موجب آن قوانین جدید محیط زیست را ارائه کرد اما دو برابر آن را حذف کرد.

طبق گزارش‌های رسانه‌ای، تخمین زده شده، بیش از ۱۲۵ پادمان محیط زیست در دوره ریاست جمهوری ترامپ لغو شد و بسیاری از برنامه‌های حفاظت از محیط زیست را هم در آمریکا و هم در جهان تضعیف کرد.

وی جنگ تجاری را نه تنها با چین، بلکه با اتحادیه اروپا و بریتانیا آغاز کرد و تاکید کرده است که در دوره دوم حضورش در کاخ سفید این کار را دوباره و با قوت بیشتر انجام خواهد داد.

البته تعیین دیدگاه‌های دقیق ترامپ در سیاست خارجی تا حدودی دشوار است. وی در رسانه‌های آمریکایی و غربی بیشتر به عنوان یک انزواطلب توصیف می‌شود. موضوعی که حامیانش می‌گویند حداقل در دوره اول ریاست جمهوری‌اش، این گونه نبوده است.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار