گوناگون

کره شمالی مدعی شد؛

آزمایش موشک سوخت جامد مجهز به کلاهک مافوق صوت

آزمایش موشک سوخت جامد مجهز به کلاهک مافوق صوت

کره شمالی اعلام کرد یک موشک جدید سوخت جامد مجهز به کلاهک مافوق صوت را آزمایش کرده است.

به گزارش پارسینه و به نقل از اکوایران، کره شمالی اعلام کرد یک موشک جدید سوخت جامد مجهز به کلاهک مافوق صوت را آزمایش کرده است. این آزمایش در راستای تلاش‌های کره برای توسعه تسلیحات قوی‌تر و قابل شناسایی کمتر است.

این پرتاب بعد از ظهر یکشنبه انجام شد و در حالی انجام شد که چو سون هوی، وزیر امور خارجه، در بحبوحه نگرانی در ایالات‌متحده و دیگر کشورها مبنی بر اینکه پیونگ یانگ در ازای تخصص فنی روسیه به این کشور سلاح می‌فروشد تا در اوکراین استفاده شود، عازم مسکو شد.

به گفته الجزیره، این پرتاب که توسط کشورهای همسایه ژاپن و کره‌جنوبی شناسایی شد، به گفته خبرگزاری دولتی کره شمالی برای آزمایش قابلیت موتورهای جدید سوخت جامد چند مرحله‌ای با رانش بالا و کلاهک کنترل‌شده مافوق صوت با برد متوسط ​​طراحی شد.

این خبرگزاری دولتی اضافه کرد که این شلیک آزمایشی «هیچگاه امنیت هیچ کشور همسایه‌ای را تحت تاثیر قرار نداده و ربطی به وضعیت منطقه‌ای ندارد.»

رئیس ستاد مشترک ارتش سئول روز یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: «این موشک به سمت دریای شرقی پرتاب شد و تقریباً 1000 کیلومتر (621 مایل) را طی کرد» و افزود که مقامات در سئول، واشنگتن دی سی و توکیو در حال تجزیه و تحلیل مشخصات هستند. وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد حداکثر ارتفاع موشک حداقل 50 کیلومتر (30 مایل) است.

آخرین آزمایش موشکی کره شمالی یک موشک بالستیک قاره پیمای سوخت جامد هواسونگ 18 بود که در 18 دسامبر به دریای شرق شلیک شد.

این کشور قبلا موتورهای جدید سوخت جامد را برای یک موشک بالستیک میانی در 11 نوامبر و 14 نوامبر آزمایش کرده بود.

رهبر کره، کیم جونگ اون هفته گذشته سئول را «دشمن اصلی» خود نامید و هشدار داد که در نابودی کره جنوبی تردید نخواهد کرد.

کیم به نقل از خبرگزاری دولتی کره شمالی گفت: «سرانجام زمان تاریخی فرا رسیده است که ما باید کشوری به نام جمهوری کره (کره جنوبی) را به عنوان دشمن‌ترین کشور در قبال جمهوری دموکراتیک خلق کره تعریف کنیم.»

تحلیلگران معتقدند که زمان آخرین آزمایش یک نگرانی است.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار