گوناگون

جنگنده‌های پیشرفته نیروی هوایی کره شمالی!+ عکس

جنگنده‌های پیشرفته نیروی هوایی کره شمالی!+ عکس

جای تعجب نیست که همه چیز در مورد نیروهای مسلح کره شمالی بسیار محرمانه است و بدون شک ده ها پروژه و سلاح وجود دارد که هیچ کس خارج از این کشور تا به حال نام آن ها را هم نشنیده است.

ناوگان نیروی هوایی کره شمالی تنها شامل هواپیماهای ساخت شوروی سابق و چین است که امروزه هیچ یک از آن ها در نیروهای هوایی این دو کشور حضور ندارند.

قدیمی ترین هواپیماهای ناوگان هوایی ارتش کره شمالی جت های دوران شوروی هستند که توسط دفتر طراحی میکویان – گورِویچ طراحی شده اند و معمولا به آن ها میگ (MiG) گفته می شود. میگ -۲۱ که بین سال های ۱۹۵۹ تا ۱۹۸۵ تولید شد، زمانی ستون اصلی نیروی هوایی شوروی بود، اما امروزه تنها در چند کشور در سراسر جهان در حال فعالیت است.

5969768

 


بیش از ۱۱,۰۰۰ میگ -۲۱ ساخته شد و ۲۶ نمونه از آن در خدمت نیروی هوایی کره شمالی باقی مانده است.

اما میگ -۲۱ تنها میگ موجود در نیروی هوایی این کشور نیست، چرا که جنگنده با هندسه متغیر میگ -۲۳ نیز هنوز در خدمت است. این جنگنده نسل سومی بین سال های ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۵ ساخته می شد و بیش از ۵,۰۰۰ فروند از آن تولید شد. این جت از اولین هواپیماهای جنگنده شوروی بود که به موشک های دور برد فراتر از میدان دید مجهز شد. بر اساس گزارش گلوبال ریسرچ، ۵۶ فروند جنگنده بمب افکن میگ -۲۳ امروز در کره شمالی در حال خدمت هستند.

5969767

 

آخرین هواپیمای ساخت روسیه در ناوگان این کشور سوخو Su-۷ است که گفته می شود ۱۸ فروند از آن عملیاتی هستند. این جنگنده مافوق صوت با اینکه توسط دفتر طراحی سوخو طراحی شده و در نتیجه یک میگ نیست، اما هنوز هم یک جت دوران شوروی به شمار می آید.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار