گوناگون

هلند رسما از حمله به یمن حمایت کرد

هلند رسما از حمله به یمن حمایت کرد

نخست وزیر هلند با این ادعا که حمله به یمن بر اساس قوانین بین‌المللی انجام شده اعلام کرد که این اقدام مورد حمایت کامل کشورش قرار دارد.

به گزارش فارس، «مارک روته» نخست وزیر هلند روز جمعه با این ادعا که حملات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ نقض فاحش قوانین بین‌المللی و تهدیدی برای تجارت و حمل و نقل دریایی است تاکید کرد که حمله آمریکا و انگلیس به اهدافی در یمن از حمایت سیاسی کامل این کشور برخوردار است.

وی در حساب شبکه اجتماعی خود در ایکس نوشت: «اقدام ایالات متحده آمریکا و بریتانیا بر اساس حق دفاع از خود، با هدف حفاظت از عبور و مرور آزاد در کشتیرانی و تمرکز بر کاهش تنش است».

وی اضافه کرد که هلند با تاریخی طولانی به عنوان یک کشور دریایی به حق آزادی عبور و مرور اهمیت زیادی می‌دهد و از این عملیات کاملا حمایت می‌کند.

در بیانیه مشترکی که در زمینه این تجاوز از سوی دولت‌های استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، آلمان، هلند، نیوزلند، کره جنوبی، بریتانیا و ایالات متحده منتشر شده، جزئیاتی از نقش عملی هلندی‌ها در این حملات ارائه نشده است، اما دولت هلند می‌گوید که نقش این کشور غیرعملیاتی بوده است.

پیش از این جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته بود که برخی کشورها نظیر هلند، استرالیا، کانادا و بحرین در این حملات نقش ایفا کردند.

«هانکه بروینز اسلات» وزیر خارجه و «کاسا اولونگرن» وزیر دفاع هلند طی نامه‌ای به پارلمان این کشور اعلام کردند که به درخواست واشنگتن، هلند حمایت نظامی غیرعملیاتی از حملات به یمن داشته است.

این وزیران همچنین مدعی شدند که تأثیر عملیات بر حضور و منافع هلند در منطقه در طول این تصمیم‌گیری در نظر گرفته شده است.

آمریکا و انگلیس بامداد جمعه از حمله به بیش از ۱۲ نقطه در یمن خبر دادند.

یکی از مقامهای ارشد انصارالله در لحظات اول حمله به الجزیره گفت که در شهرهای صنعا، الحدیده، صعده و ذمار انفجار گزارش شده است.

یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با رویترز مدعی شد حملات آمریکا و انگلیس در یمن با هواپیما، کشتی و زیردریایی انجام شد.

بعد از این حملات یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت که حملات هوایی علیه یمن پایان یافته‌اند. او با وجود این مدعی شد: «ما در صورت ادامه تهدیدها حق پاسخ را برای خود محفوظ می‌دانیم.»

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار