گوناگون

پاسخ هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران به ادعاهای نماینده رژیم صهیونیستی: فرافکنی بی فایده است

پاسخ هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران به ادعاهای نماینده رژیم صهیونیستی: فرافکنی بی فایده است

هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در بیست و هشتمین اجلاس کنفرانس دولت های عضو کنوانسیون سلاح های شیمیایی به اظهارات نماینده رژیم صهیونیستی پاسخ داد.

پارسینه: جمهوری اسلامی ایران  اتهامات ساختگی و پوچ هیأت نمایندگی رژیم اسرائیل در دستور کار دیروز مباحث عمومی‌بیست و هشتمین نشست کنفرانس دولت های عضو کنوانسیون سلاح های شیمیایی را قاطعانه رد می‌کند. این گونه ادعاهای بی اساس علیه ایران که قربانی اصلی سلاح های شیمیایی است، ارزشی جز سیاسی کردن بیشتر سازمان و تضعیف ماهیت فنی آن ندارد.

ایران به عنوان یک کشور متعهد و مسئول، کاملاً به مفاد کنوانسیون سلاح های شیمیایی پایبند بوده و استفاده از سلاح های شیمیایی توسط هر کسی، در هر مکان و تحت هر شرایطی را قاطعانه محکوم می‌کند. به همین منظور، موضع اصلی جمهوری اسلامی ایران همواره مبنی بر ممنوعیت تولید و استفاده از سلاح های کشتار جمعی از جمله سلاح های شیمیایی تحت هر شرایطی بوده است. بهترین گواه، شهادت بیش از 17 هزار نفر و قربانی شدن ده‌ها هزار ایرانی ناشی از بکارگیری سلاح های شیمیایی در جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران است.

وفق ماده 3 کنوانسیون، هر کشور عضو موظف است اظهارنامه مواد شیمیایی را که برای اهداف کنترل اغتشاشات در اختیار دارد، به دبیرخانه فنی ارائه کند و جمهوری اسلامی ایران نیز این کار را انجام داده است.

رژیم کودک کش اسرائیل که ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را اعلام نکرده است، جایی برای اظهار نظر در مورد عضوی که خود قربانی اصلی چنین سلاح های مهلکی است، ندارد. واضح است که تولید سلاح های شیمیایی توسط این رژیم دلیلی جز بکارگیری آن ندارد. با بیانیه هیات رژیم اسرائیل و  تظاهر کردن این رژیم به نگرانی درباره کنوانسیون سلاح های شیمیایی در حالی که عضو کنوانسیون و سایر معاهدات خلع سلاح نیست، نگرانی کشورهای عضو در مورد احتمال استفاده از سلاح شیمیایی توسط این رژیم علیه مردم بی گناه غزه دوچندان شد.

ضروری است این رژیم وحشی و بی رحم، به خاطر جنایات خود در 70 سال گذشته، به ویژه پس از 7 اکتبر 2023، پاسخگو باشد. در واقع، فرافکنی و متهم ساختن کشورهای عضو، به این موجودیت شوم و عامل بی ثباتی در منطقه پرتلاطم غرب آسیا کمک نمی‌کند.

لازم به ذکر است نماینده رژیم اسرائیل ایران را متهم به نقض کنوانسیون کرده بود! 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار