گوناگون

پیش بینی بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش بینی بورس امروز 8 اردیبهشت 1403

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران پس از یک روز وقفه، باز هم رشد کرد.

به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –شنبه 8 اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل رشد هزار و 71 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن 4 هزار و 650 واحد بالا آمد. شاخص کل فرابورس  116 واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس هزار و 170 واحد افزایش پیدا کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت ایران دارو (دیران)، شرکت سیمان شمال (سشمال) و شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی (وتوسم) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان)، شرکت لیزینگ ایران و شرق (ولشرق) و شرکت بهمن لیزینگ (ولبهمن) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای ثامان (شرکت سامان گستر اصفهان)، کساپا (شرکت سایپا شیشه) و کسعدی (شرکت کاشی سعدی) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا)، شرکت واسپاری تجار ایرانیان (ولتجار) و شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان (زگلدشت) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، 99 نماد صف خرید داشتند و 29 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 2  درصدی نسبت به روز کاری قبل به 310 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 109 درصدی به 232 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز 

پس از رشد قابل توجه شاخص در دو روز ابتدایی هفته، در ادامه شاخص رشد کمتری کرد و حتی در روز سه‌شنبه تعدیل شد. اما روز چهارشنبه دوباره شاخص رشد کرد. از سوی دیگر شاخص هم وزن بدون وقفه رشد کرد و در تمامی روزهای معاملاتی اولین هفته اردیبهشت پول حقیقی وارد بازار سهام شد. 

 روز چهارشنبه 136 میلیارد تومان سرمایه حقیقی وارد شد. نماد حگهر بیشترین وورد پول حقیقی را داشت و پس از حگهر، نمادهای فاراک، خاهن، فن افزار و ولبهنت در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای شستا، شبندر، فولاد، خساپا و واحیا بیشترین خروج سرمایه حقیقی را ثبت کردند. 

روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 7 درصدی نسبت به روز قبل به 4 هزار و 720 میلیارد تومان رسید تا روند نزولی را ادامه دهد.

بنابراین، در آخرین روز معاملاتی هفته شاهد رشد دوباره شاخص‌ها بودیم، اما شاخص هم وزن جلوتر از شاخص کل رشد کرد. برخی از نمادهای بزرگ با خروج سرمایه و ریزش قیمت مواجه بودند اما کلیت بازار روند روبه رشد را ادامه داد. با توجه به تداوم مازاد تقاضا و سیگنال‌های مثبت خبری، انتظار می‌رود امروز بازار به صعود ادامه دهد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار