گوناگون

پیش‌بینی نماینده ادوار مجلس از قیمت بنزین در سال جاری

پیش‌بینی نماینده ادوار مجلس از قیمت بنزین در سال جاری

یک منتخب مجلس دوازدهم گفت: افزایش قیمت بنزین نمی‌تواند زمینه را برای کاهش مصرف این حامل انرژی در ایران فراهم کند.

پارسینه: ناترازی در بخش بنزین به حدود ۱۰ میلیون لیتر رسیده است و مثل همیشه فکر می‌کنم دولت می‌خواهد با افزایش قیمت بنزین به کاهش مصرف برسد.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به افزایش نرخ بنزین در سال ۱۳۹۸ گفت: همان زمان که بنزین را از هزار تومان رساندند به سه هزار تومان در مجس گفتم این کار اشتباه است.ان زمان دولت ۳۱ هزار میلیارد تومان اضافه درآمد از محل فروش بنزین داشت و همه‌ی این درامد را نیز بین مردم توزیع کرد اما پیشنهاد من این بود که شما بنزین را از هزار تومان به قیمت ۱۵۰۰ تومان برسانید، ۱۷.۵ هزار میلیارد تومان درامد حاصل می‌شود، در این صورت هم دولت راضی است و هم مردم.

وی گفت: مدام روی ناترازی بنزین مانور می‌دهند، در حالی که قرار بود ۷۵ درصد جابجایی با حمل و نقل عمومی باشد، در حقیقت طبق برنامه‌ریزی مقرر بود بیست درصد حمل و نقل شهری با اتوبوس، سی درصد با مترو، بیست درصد با تاکسی و بیست درصد نیز توسط مردم و خودروی شخصی اتفاق بیفتد اما سرجمع سی درصد از حمل نقل نیز عمومی نیست. حالا وقتی خودرویی در کشور تولید می‌کنید که بالای ۱۵ لیتر در صد کیلومتر مصرف می‌کند آیا مردم مقصر هستند؟ چرا ساختار حمل و نقل را چرا اصلاح نمی کنید؟

وی گفت: راهکار حل بحران بنزین در شرایط کنونی افزایش قیمت بنزین نیست، من این تحمل را در مردم نمی بینم . در برخی سال ها افزیش نرخ بنزین داشتیم و هیچ اتفاقی نمی‌افتاد چرا که حال اقتصاد خوب بود اما امروز وضعیت ما خوب نیست.

 

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار