گوناگون

خودروی خاطره انگیز فیات به ایران آمد

خودروی خاطره انگیز فیات به ایران آمد

فیات ۵۰۰ از جمله خودروهای جذابی است که پایش به کشور دوباره باز شد.

به گزارش پارسینه، به نوعی می‌توان گفت فیات ۵۰۰ اولین خودرو از یک برند اروپایی بود که در دور جدید واردات به دست مشتریان رسید.

در حالی که شرکت‌های مختلف واردکننده در تحویل خود تاخیر دارند اما این اروپایی جذاب توسط پارسیان موتور به موقع عرضه و به دست مشتریان رسید.

یکی از نکات جذاب درباره فیات ۵۰۰ رنگ‌های جذاب آن است که به نوعی بازار را از یکنواختی خارج می‌کند.

این خودرو از  پیشرانه  ۱.۲ لیتری با حداکثر توان ۶۹ اسب بخار بهره می‌برد و با قیمت ۲.۲ میلیارد تومان عرضه شد.

نکته جالب توجه اینجاست که این خودرو با مدل ۲۰۲۴ به بازار عرضه شد و می‌توان گفت از جمله جدیدترین محصولات وارداتی است.

 در ادامه قصد داریم نگاه جزئی‌تری به روند عرضه این خودروی خاص اروپایی به بازار ایران داشته باشیم.

کوچولو اما جذاب

یکی از نکات مهمی که می‌تواند نظر خریداران را به خود جلب کند جمع‌و‌جور بودن فیات ۵۰۰ است. کوچک بودن این خودرو باعث می‌شود استفاده از آن به خصوص در شهرهای پر جمعیت مثل تهران راحت باشد. در کنار این مورد ظاهر فیات ۵۰۰ و طراحی بیرونی آن سال‌هاست که تا حدودی به همین شکل بوده چرا که خریداران آن را زیبا می‌دانند و به نوعی می‌توان گفت فیات اصالت خود را حفظ کرده است.

پیشرانه

استفاده از پیشرانه‌های توربو که این روزها به ویژه میان خودروهای چینی عرضه شده در بازار ایران زیاد شده دردسرهای خاص خود را برای خریداران دارد. اما پیشرانه استفاده شده در فیات ۵۰۰ عرضه شده در ایران از نوع ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی است که می‌تواند حداکثر ۶۹ اسب بخار و ۱۰۲ نیوتن.متر گشتاور ایجاد کند. استفاده از این پیشرانه باعث می‌شود دیگر حساسیتی نسبت به بنزین استفاده شده در خودرو وجود نداشته باشد. در کنار آن شاهد مصرف سوخت پایین در حدود ۴.۸ لیتر در هر صد کیلومتر هستیم. این نکته را نیز باید گفت که گیربکس فیات ۵۰۰ از نوع ۵ سرعته نیمه اتوماتیک است که توان را به محور جلو منتقل می‌کند.

امکانات رفاهی

از جمله امکانات رفاهی جذاب این خودرو  اروپایی  می‌توان به ۷ ایربگ، سنسور نور و باران، دوربین دید عقب، کروز کنترل، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی، سیستم تهویه اتوماتیک و پشت آمپر دیجیتال اشاره کرد.

منبع: روزگار خودرو

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار