گوناگون

آخرین تغییرات قیمت مسکن در پرند بعد از مترو+جدول

آخرین تغییرات قیمت مسکن در پرند بعد از مترو+جدول

با بازگشایی متروپرند، انتظار می‌رفت قیمت مسکن در این شهر بالا رود همانطور که قبل از بازگشایی بر افزایش قیمت اثر گذاشته بود اما گفته می‌شود که پس از ورود مترو به پرند، دولت با کنترل قیمت از این افزایش جلوگیری کرد.

به گزارش سایت طلا، یک واسطه‌گر ملکی در پرند می‌گوید در آغاز بازگشایی مترو پرند، تعداد خریداران ملک در این محدوده افزایش یافت اما هم‌اکنون تقاضا کمتر شده است؛ خرید و فروش انجام می‌شود اما نسبت به 3 ماه پیش که مترو افتتاح شد کاهش قابل توجهی داشته است.

البته با بازگشایی متروپرند، انتظار می‌رفت قیمت مسکن در این شهر بالا رود همانطور که قبل از بازگشایی بر افزایش قیمت اثر گذاشته بود اما گفته می‌شود که پس از ورود مترو به پرند، دولت با کنترل قیمت از این افزایش جلوگیری کرد.

به گفته وی، برای خرید یک واحد با متراژی بین 70 تا 80 مترمربع و به صورت خام، باید دست‌کم مبلغی حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان در نظر داشت و برای خرید این واحد با تمام امکانات باید بودجه‌ای بالاتر از یک میلیارد و 500 میلیون تومان در نظر گرفت که اکثر واحدهای مسکن مهر دارای وام 4 درصدی و سند پنج برگی هستند.

او می‌گوید واحدهای مسکن مهر به صورت خام تحویل مالک داده می‌شود و برای مثال بدون امکاناتی همچون درهای داخلی، شیرآلات، کابینت کمددیواری، کناف کاری، پوستر و نورپردازی و... است.

به گفته وی، هم‌اکنون نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، افزایش قیمت نداشته‌ایم، واحدی که در بهمن سال گذشته با یک میلیارد و 900 میلیون تومان فروخته می‌شد هم‌اکنون یک میلیارد و 600 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

این مشاور ملکی در شهر جدید پرند به اکوایران می‌گوید: خرید و فروش مسکن‌ مهرها به صورت متری نیست و به صورت قواره‌ای به فروش می‌رسند؛ اما میانگین قیمت هر متر ملک‌های سند تک برگ در فاز 0، 1، 2 و 3 از 35 میلیون تا 42 میلیون تومان است؛ در فاز 2 واحدهایی وجود دارد که عمربنایشان بالاتر از 20 سال است و قیمت آنها از 2 میلیارد و 400 میلیون تومان شروع می‌شود و البته باید در نظر داشت فاقد آسانسور و پارکینگ و انباری هستند اما در مرکز شهر قرار دارند.

42258733

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار