گوناگون

خبر جدید مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره سهمیه بندی بنزین نوروز

خبر جدید مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره سهمیه بندی بنزین نوروز

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "در حال حاضر تولید و مصرف بنزین کشور سربه‌سر و معادل هم است"، گفت: برای تعیین میزان واردات بنزین باید ببینیم شرایط آینده به چه صورت است.

پارسینه: جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در حاشیه مراسم رونمایی از کارتخوان‌های ساخت داخل سامانه هوشمند سوخت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای تأمین بنزین نوروزی صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌های کشور پیش‌بینی شده، مثلا پالایشگاه ستاره خلیج فارس از ابتدای این ماه به مدار بهره‌برداری بازگشته و یکی از واحدهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس به صورت کامل تعمیرات اساسی آن انجام شده و شرایط بقیه پالایشگاه‌ها نیز مساعد است که امیدواریم با تولیداتی که در حوزه پالایشگاهی داریم بتوانیم شرایط تأمین بنزین را تثبیت کنیم.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "درحال حاضر تولید و مصرف بنزین کشور سربه‌سر و معادل هم است"، گفت: برای تعیین میزان واردات بنزین باید ببینیم شرایط آینده به چه صورت است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص زمان آنلاین شدن امکان ثبت درخواست‌های کارت سوخت گفت: یکسری از اطلاعات مورد نیاز، در اختیار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیست و لازم است که این اطلاعات به مجموعه منتقل شود.

وی ادامه داد: در خصوص استفاده از کارتخوان‌های تولید داخل که امروز رونمایی شده، تست‌های اولیه انجام شده، نمونه پایلوت نصب و بهره‌برداری شده و باید به سمت تجاری سازی این کارتخوان‌ها حرکت کنیم.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص تاثیر کاهش سهمیه بنزین با نرخ آزاد ۳ هزار تومانی بر کاهش مصرف گفت: هنوز آماری در این زمینه حاصل نشده است.

وی یادآور شد: در زمینه سهمیه بنزین ۶۰ لیتر مردم تغییری حاصل نشده و بنزین با نرخ آزاد نیز به میزان تقاضا موجود است و متقاضی بر حسب نیاز می‌تواند نسبت به سوختگیری و تامین سوخت اقدام کند.

سالاری‌نسب خاطرنشان کرد: اکنون بنزین با کارت آزاد و نرخ دوم در تمام استان‌های کشور و حتی استان سیستان و بلوچستان در حال توزیع است. ابتدا کاربران از موجودی ۶۰ لیتر بنزین کارت سوخت شخصی استفاده می‌کند و در صورتی که کارت موجودی نداشته باشد، می‌توانند از ۱۰۰ لیتر بنزین با نرخ دوم و آزاد یعنی ۳ هزار تومان اقدام به سوخت‌گیری کنند و اگر مازاد بر این میزان هم نیاز به سوخت داشتند در اختیار دارنده خودرو قرار خواهد گرفت و مشکلی از این بابت نیست.

وی در ادامه درباره طرح کدینگ بیان کرد: در حال حاضر فقط در استان سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان اجرا می‌شود و هیچ و برنامه و تصمیمی برای اجرای این طرح در دیگر استان‌ها نداریم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار