گوناگون

"برای بیمه تکمیلی خبرنگاران رایزنی می کنیم"

پارسینه: در صدد هستیم تا طی مذاکره با یکی از بیمه‌های خصوصی، خبرنگاران با هزینه کمتری بتوانند بیمه تکمیلی شوند و 80 درصد تخفیف شامل حالشان شود.

دبیر انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران از رایزنی با یکی از بیمه‌های خصوصی برای پوشش بیمه‌ تکمیلی خبرنگاران خبرداد و گفت: پیگیری موضوع بیمه خبرنگاری به عنوان یکی از مشاغل سخت از اولویتهای انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران است.

علی لاریجانی اظهار کرد: در تلاش هستیم تا بحث بیمه خبرنگاران را که جزو مشاغل سخت محسوب شده است به صورت متمرکز دنبال کنیم که در تهران این کار با همکاری انجمن صنفی استان تهران صورت می گیرد و مقرر شده تا ارائه خدمات در شهرهای دیگر نیز از طریق انجمنهای صنفی مربوط در هر استان پیگیری شود.

وی گفت: پیشنهاد ما به وزارت کار و وزارت ارشاد این بود که ارائه خدمات به خبرنگاران از جمله بیمه خبرنگاران که جزو مشاغل سخت محسوب شده است از سوی انجمنهای صنفی صورت گیرد.
لاریجانی در ادامه از رایزنی با یکی از بیمه‌های خصوصی خبرداد و گفت: در صدد هستیم تا طی مذاکره با یکی از بیمه‌های خصوصی، خبرنگاران با هزینه کمتری بتوانند بیمه تکمیلی شوند و 80 درصد تخفیف شامل حالشان شود.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران گفت که پس از نهایی شدن رایزنی‌ها در آینده نزدیک تفاهم‌نامه مذکور به امضا خواهد رسید.

وی بحث حقوق و بیمه خبرنگاران را مهمترین دغدغه انجمن صنفی عنوان کرد و افزود: متاسفانه شاهد عدم انعقاد قرارداد با خبرنگاران و بیمه نکردن آنها از سوی سازمانها و ادارات هستیم که این امر خلاف قانون و غیر قابل توجیه است بر این اساس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران تمام تلاش خود را جهت رفع خلاهای موجود به کار گرفته و از مکانیسم‌های قانونی استفاده می کند.
دبیر انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در عین حال از پیگیری موضوع بیمه‌های تامین اجتماعی خبرنگاران از طریق انجمن صنفی روزنامه‌نگاران خبرداد و افزود: خوشبختانه جلسات خوبی را با سازمان تامین اجتماعی داشتیم که به زودی نتایج مطلوبی را به دنبال خواهد داشت و به عنوان یک عملکرد مثبت برای خبرنگاران به ثبت خواهد رسید.

به گفته لاریجانی همه روزنامه‌نگاران و خبرنگاران شاغل در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها می توانند برای بهره مندی از مزایای بیمه تامین اجتماعی به انجمن صنفی مربوط در استان خود مراجعه کنند و با دریافت نامه از سوی انجمن و لحاظ کردن بیمه تامین اجتماعی که مشاغل سخت را هم در بر می گیرد، از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.

وی متذکر شد: بیمه‌ای که وزارت ارشاد در حال حاضر ارائه می دهد همه آیتمهای مورد نظر را ندارد و مواردی از قبیل حق و حقوق خبرنگاران در آن حذف شده است به همین منظور انجمن صنفی خبرنگاران درصدد است تا امکانات و مزایای ویژه‌ای را برای صنف خبرنگاران و روزنامه‌نگاران پیش‌بینی کند.
منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار