گوناگون

جزئیات خودسوزی نظامی آمریکایی در اعتراض به نسل کشی در غزه+ عکس و فیلم

جزئیات خودسوزی نظامی آمریکایی در اعتراض به نسل کشی در غزه+ عکس و فیلم

یک سرباز نیروی هوایی آمریکا، که روز یکشنبه خود را مقابل سفارت اسرائیل، در واشنگتن دی‌سی به آتش کشید، جان باخت.

به گزارش پارسینه، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند یکی از نظامیان این کشور که روز یکشنبه در اعتراض به جنگ غزه مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن خود را به آتش کشیده بود، درگذشت. ان‌بی‌سی نیوز روز دوشنبه هفتم اسفند به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده، گزارش داد این عضو نیروی هوایی آمریکا جان باخته و جزئیات بیشتر پس از پایان اطلاع‌رسانی ارتش به خانواده‌اش منتشر خواهد شد.

واشنگتن‌پست نیز به نقل از سخنگوی اداره پلیس واشنگتن، مرگ او را تایید کرد. پیشتر مقام‌های آمریکایی از خودسوزی یکی از نظامیان این کشور مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن خبر داده و اعلام کرده بودند که وضعیت جسمی او وخیم است.

این سرباز هنگام حادثه به جنگ غزه اعتراض کرده بود. ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد این مرد بعد از ظهر یکشنبه با فریاد «فلسطین را آزاد کنید» خود را مقابل سفارت اسرائیل در واشینگتن به آتش می‌کشد.

33

آتش‌نشانی شهر واشنگتن گفته بود که ماموران سرویس مخفی آمریکا شعله‌های آتش را خاموش کردند و او را که دچار جراحت وخیم و خطرناک شده بود به بیمارستان منتقل کردند اما او به دلیل شدت جراحات وارده درگذشته است. این حادثه حدود ساعت ۱۳:۰۰به وقت محلی روز (یکشنبه، ۲۵ فوریه) رخ داد. نیروی هوایی آمریکا تایید کرده است که او در این نهاد نظامی شاغل بوده است.

پیشتر پلیس پایتخت آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که این حادثه تقریبا ساعت ۱ بعدازظهر یکشنبه اتفاق افتاد و «پس از اینکه فردی خود را در مقابل سفارت به آتش کشید»، نیروهای پلیس برای کمک به «سرویس مخفی» به محل اعزام شدند. یک واحد خنثی‌سازی بمب به دلیل نگرانی در مورد یک وسیله نقلیه مشکوک هم به محل اعزام شد ولی بعدا آنجا را امن اعلام کرد.

44

سخنگوی سفارت رژیم صهیونیستی به نیویورک تایمز گفته است که هیچ یک از کارکنان سفارت در این حادثه آسیب ندیده‌اند. این اولین بار نیست که شخصی در مقابل یک نمایندگی دیپلماتیک اسرائیل در آمریکا خودسوزی می‌کند. در ماه دسامبر هم، معترضی در مقابل کنسولگری اسرائیل، در ایالت جورجیا، خودش را به آتش کشید.

پلیس در آن زمان گفت که این معترض از بنزین استفاده کرده و یک پرچم فلسطین در محل حادثه پیدا شده است.

از سوی دیگر جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز دوشنبه گفت که امیدوار است تا آغاز هفته آینده در نوار غزه آتش‌بس اعلام بشود.

نمایندگان مصر، قطر، ایالات متحده، فرانسه و دیگر کشورها در میانه بحران انسانی در نوار غزه با ایفای نقش میانجی میان اسرائیل و گروه  حماس تلاش کرده‌اند تا جنگ میان این دو متوقف و اسرای اسرائیلی که در غزه به‌سرمی‌برند آزاد شوند.

توافق احتمالی میان اسرائیل و حماس همچنین می‌تواند شامل آزادی صدها فلسطینی نیز بشود که اسرائیل آنها را زندانی کرده است. بر اساس گزارش‌ها، بایدن که به نیویورک سفر کرده است در پاسخ به سئوالی درباره آغاز این توافق احتمالی اظهار داشت: «مشاور امنیت ملی من به من گفته است که ما در آستانه [توافق] هستیم، به آن نزدیک شده‌ایم، اما هنوز به سرانجام نرسیده است.»

 

حجم ویدیو: 9.58M | مدت زمان ویدیو: 00:01:05 دانلود ویدیو

ارسال نظر

  • شیرین صفوی

    درود بر روان این مرد آزاده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار