گوناگون

پس از ۴ ساعت دلهره آوربه ادعای پلیس سوئیس:

گروگانگیری در سوئیس با مرگ پناهجوی ایرانی پایان یافت

گروگانگیری در سوئیس با مرگ پناهجوی ایرانی پایان یافت

پلیس سوئیس روز جمعه ۹ فوریه (۲۰ بهمن) اعلام کرد یک پناهجوی ۳۲ ساله ایرانی که با تبر و چاقو بیش از ده نفر را برای چند ساعت در قطاری در این کشور گروگان گرفته بود، در درگیری با ماموران این نیرو کشته شده است.

به گزارش پارسینه به نقل از یورونیوز و رادیو اروپای آزاد، مقامات سوئیس از پایان گروگان‌گیری چهارساعته در قطاری در غرب این کشور با کشتن مظنون ۳۲ ساله‌ای که یک پناهجوی ایرانی ادعا شده، توسط پلیس و آزادی گروگان‌ها خبر می‌دهند.

ژان کریستف ساترل، سخنگوی پلیس کانتون منطقه وود در یک نشست خبری گفت که گروگان‌گیر به تبر و چاقو مسلح بود و به فارسی و انگلیسی صحبت می‌کرد. به گفته او در این مرحله از تحقیقات از انگیزه عامل جنایت اطلاعی در دست نیست.هنوز هویت گروگان‌گیر به طور رسمی تأیید نشده است و بررسی‌ها در حال انجام است.

این مرد که ادعا شده قصد حمله به یک افسر پلیس با تبر را داشت، با شلیک پلیس کشته شد.پلیس تلاش بسیاری کرده بود تا او این پناهجو خود را تسلیم کند، اما او نپذیرفته بود.در مجموع ۱۵ گروگان شامل ۱۴ مسافر و راننده قطار، در فاصله حدود چهار و نیم عصر تا ۱۰ و نیم شب توسط این مرد بین بولمز و یوردون لس‌بن به گروگان گرفته شده بودند.

Screenshot 2024-02-09 155456

این حادثه شامگاه پنجشنبه در شهر «اسر-سو-شانور» در منطقه فرانسوی‌زبان «وو» در غرب سوئیس رخ داده است. به گفته مقامات پلیس، در حالی که قطار در ایستگاه این شهر متوقف شده بود این مرد ناگهان ۱۴ نفر را به گروگان گرفت.

این گروگانگیری در ساعت ۱۸:۳۵ دقیقه عصر به وقت محلی آغاز شد و پناهجوی ۳۲ ساله ایرانی که به زبان فارسی و انگلیسی صحبت می‌کرد، راننده قطار را با تهدید مجبور کرد که به آنها بپیوندد.

از آنجا که تمامی درهای قطار بسته شده بود، پلیس سعی کرد تا از طریق گوشی تلفن همراه مسافران و یک مترجم فارسی با فرد گروگانگیر ارتباط برقرار کند.مقامات گفته‌اند در این حادثه به هیچ مسافری آسیب ندیده است. در بیانیه پلیس آمده است: «گروگان‌ها همه سالم و در امنیت آزاد شدند.»

با این حال مرد گروگان‌گیر که در عملیات آزادسازی گروگان‌ها به شدت مجروح شده بود، کشته شده است. اطلاعات بیشتری درباره هویت این فرد و انگیزه او از این عمل منتشر نشده است.آن‌طور که خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات محلی گزارش کرده، مذاکرات با گروگان‌گیر تا حدی از طریق واتس‌اپ و با کمک مترجمی به زبان فارسی انجام شد.

ونسان دروآن، سخنگوی دفتر دادستانی وو گفت که تحقیقات برای تعیین انگیزه این مرد در جریان است. ژان کریستوف ساترل، سخنگوی پلیس کانتون وو، گفت : «ما امنیت گروگان‌ها را در اولویت قرار می‌دهیم و برای همین خاطر همه کار را برای متقاعد کردن عامل گروگانگیری برای تسلیم شدن انجام دادیم.»

وی اضافه کرد: « در حال حاضر عنصری که نشان دهد این حادثه اقدامی تروریستی یا افراط‌ گرایانه بوده است وجود ندارد.»

ارسال نظر

  • شیرین صفوی

    پناه جو اونم در کمپ سخته میزنه به سر و کله دیگه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار