گوناگون

نیاز مبرم بیمارستان‌های کرمان به گروه خونی O منفی

نیاز مبرم بیمارستان‌های کرمان به گروه خونی O منفی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت که هیچ مجروحی به خارج از کرمان منتقل نشده است.

به گزارش پارسینه و به نقل از ایسنا، دکتر مهدی احمدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت که هیچ مجروحی به خارج از کرمان منتقل نشده است.

وی با تاکید بر این مطلب که هیچ کمبودی در امدادرسانی نداریم و اتاق‌های عمل فعال است و تعدادی هم در بخش‌های ویژه و معمولی بستری هستند، افزود: بیمارستان‌های با کمبود گروه خونی o منفی مواجه هستند.

هم‌چنین یکتاپرست نیز اعلام کرد: آمار شهدا به ۱۰۳ نفر و مصدومان ۱۸۸ نفر رسیده که در چهار مرکز درمانی بستری و تیم تخصصی درمانی از تهران در حال آماده شدن است تا در صورت نیاز به کرمان اعزام شوند.

آمادگی انتقال خون درپی حادثه تروریستی کرمان/ درخواست از دارندگان گروه خونی O منفی در کرمان

سخنگوی سازمان انتقال خون از آمادگی و تمهیدات لازم برای تامین خون مورد نیاز مجروحین حادثه تروریستی در کرمان خبر داد.

بشیر حاجی بیگی با تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان گفت: تمام تمهیدات لازم برای تامین خون مورد نیاز مجروحین این حادثه تروریستی، دیده شده است و همکاران ما در انتقال خون استان کرمان، با تمام توان در خدمت این عزیزان هستند. در صورت نیاز به خون و فرآورده های خونی بیشتر، این کار از طریق شبکه ملی خون‌رسانی در سریع‌ترین زمان اتفاق خواهد افتاد و جای هیچ نگرانی نخواهد بود.

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: با توجه به اینکه در حوادث غیر مترقبه، مصرف خون گروه O منفی بالا می‌رود لذا از هموطنان به ویژه در استان‌های همجوار کرمان دعوت می‌شود برای اهدای خون از گروه O منفی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

افزایش مصدومان حادثه تروریستی کرمان به ۱۸۸ نفر/ اختصاص یک فروند هواپیما برای انتقال مصدومان

سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد که یک فروند هواپیمای ‌C-۱۳۰ برای انتقال مصدومان حادثه تروریستی کرمان اختصاص یافت.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مصدومان حادثه تروریستی کرمان که عصر امروز و در جریان برگزاری چهارمین مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی رخ داد، گفت: آخرین آمارها حاکی از افزایش شمار مصدومان به ۱۸۸ نفر است. شمار شهدا همچنان ۱۰۳ نفر است اما با توجه به وخامت حال برخی از مصدومان احتمال افزایش شهدا وجود دارد.

وی همچنین گفت که ارتش جمهوری اسلامی ایران یک فروند هواپیمای سی ۱۳۰ را برای انتقال مصدومان اختصاص داده است.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار