آمریکا ادعا کرد: اسرائیل و لبنان به چارچوب توافق دست یافتهاند
مارکو روبیو وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد که در پی گفت وگوها در واشنگتن، رژیم اسرائیل و لبنان به چارچوب توافق دست یافتهاند.
به گزارش پارسینه و به نقل از ایرنا، وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ امروز جمعه به وقت محلی افزود که پس از مذاکرات در واشنگتن، چارچوب یک توافق میان رژیم اسرائیل و لبنان به دست آمده است.
مذاکرهکنندگان ایالات متحده آمریکا، رژیم صهیونیستی و لبنان پس از پنجمین دور مذاکرات دیپلماتیک، یک چارچوب سهجانبه را امضا کردند.
روبیو در مراسم امضای چارچوب این توافق تصریح کرد که دستیابی به این چارچوب (توافق اولیه) آغاز کار است.
وزیر خارجه آمریکا گفت: «این شروع آغاز است. کار زیادی در پیش داریم. امروز نخستین گام است و نخستین گام گاهی دشوارترین گام است.»
وی مدعی شد: مردم لبنان شایسته زندگی در صلح هستند و توافق بدست آمده، گام مهمی در جهت تحقق صلح میان (رژیم) اسرائیل و لبنان محسوب میشود.
وزیر خارجه آمریکا از هیاتهای رژیم صهیونیستی و لبنان برای مشارکت و تعهدشان به این توافق قدردانی کرد و گفت که این تنها نخستین گام از «فرایندی دشوار اما ضروری» است.
روبیو افزود که این توافق حاصل مذاکرات در واشنگتن است و نشاندهنده پیشرفت محسوب میشود، اما بار دیگر تاکید کرد که «کار زیادی» همچنان باقی مانده است.
سفیر لبنان در آمریکا نیز اعلام کرد که این چارچوب، گام اولیه در مسیر بازگرداندن حاکمیت لبنان است.
سفیر رژیم اسرائیل در واشنگتن نیز با تکرار اتهامات تل آویو علیه ایران و گروههای مقاومت منطقه، مدعی شد: ما خواهان صلح واقعی با لبنان هستیم.
به گزارش ایرنا، رژیم اسرائیل از دوم مارس (۱۱ اسفند ۴۰۴)، حمله گستردهای را علیه لبنان آغاز کرده که علاوه بر کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان لبنانی، بیش از یک میلیون نفر هم آواره شدهاند.
رژیم صهیونیستی مناطقی را در جنوب لبنان اشغال کرده است که برخی از این مناطق برای دههها و برخی دیگر از زمان جنگ قبلی بین سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ تحت اشغال نیروهای این رژیم بود.
وزارت بهداشت لبنان نیز اعلام کرد که در حمله رژیم صهیونیستی به آن کشور از دوم مارس (۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۴) تاکنون چهار هزار و ۲۴۳ شهروند این کشور به شهادت رسیده و ۱۲ هزار و ۱۸۶ شهروند لبنانی نیز زخمی شدهاند.
ارسال نظر