گوناگون

سه قابلیت ویندوز از دسترس خارج می‌شوند

سه قابلیت ویندوز از دسترس خارج می‌شوند

پارسینه: مایکروسافت اعلام کرد سه ویژگی قدیمی ویندوز ازجمله Webclient (WebDAV) را از این سیستم‌عامل حذف خواهد کرد.

به گزارش پارسینه و به نقل از زومیت، اگرچه مایکروسافت به‌طور نسبتاً منظم، ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدیدی دراختیار کاربران ویندوز قرار می‌دهد؛ گاهی اوقات قابلیت‌ها یا سرویس‌های قدیمی‌تری را که دیگر بخشی از استراتژیک بلندمدت نیستند، حذف می‌کنند. این شرکت ماه سپتامبر WordPad را منسوخ اعلام کرد و نسخه‌های اخیر ویندوز ۱۱ در کانال Canary نشان می‌دهند برنامه‌های Windows Maps و Movie & TV نیز احتمالاً حذف خواهند شد.
در سند آنلاین مایکروسافت که ویژگی‌های منسوخ ویندوز را ردیابی می‌کند، این شرکت در ماه جاری سه سرویس جدید اضافه کرده است. کاربری به‌نام XenoPanther نیز با انتشار پستی در ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد غول فناوری اهل ردموند سرویس Computer Browser، Webclient (WebDAV) و Remote Mailslots را حذف خواهد کرد.
Computer Browser که اکنون به‌عنوان پروتکلی ناامن از آن یاد می‌شود، با انتشار ویندوز ۱۰ غیرفعال شد. WebDAV API برنامه‌ای افزودنی از HTTP محسوب می‌شود که در ویندوز ویستا معرفی شد. در نهایت Remote Mailslots پروتکل ارتباط بین فرایندی (IPC) است که ابتدا با MS-DOS دردسترس قرار گرفت و درحال‌حاضر به‌شدت منسوخ و ناامن درنظر گرفته می‌شود و یکی از مدیران مایکروسافت اوایل سال جاری آن را پروتکلی منزجرکننده نامید.
توجه داشته باشید حذف ویژگی‌های قدیمی از ویندوز هنوز تکمیل نشده و برنامه‌های Computer Browser، Webclient و Remote Mailsolts فعلاً منسوخ شده‌اند. این یعنی سرویس‌ها همچنان در ویندوز حضور دارند اما مایکروسافت آن‌ها را به‌روز نمی‌کند و پشتیبانی فعالی از ابزارهای مذکور ندارد. شاید سه ویژگی مورد اشاره در نسخه‌ی بعدی ویندوز حذف شوند اما شرکت ردموندی هیچ تاریخ دقیقی برای این مرحله اعلام نکرده است.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار