گوناگون

هوای آلوده منازل را با این گیاهان تصفیه کنید

پارسینه: یک گیاه‌شناس گفت: با کاشت گیاهانی چون انگور و پاپیتال در باغچه و حیاط منازل می‌توانید هوای آلوده محیط را تصفیه کنید.

حسین آخانی گیاه‌شناس و استاد دانشگاه؛ اظهار داشت: تمامی گیاهان تصفیه کننده هوای منازل هستند چرا که آنها co۲ را گرفته و با عملیات فتو سنتز اکسیژن به هوا پس می‌دهند.وی با بیان اینکه گیاهان از هر نوعی تلطیف کننده هوای منازل هستند، افزود: میزان تصفیه کنندگی هوای محیط به حجم گیاه و پربرگ بودن آن بستگی دارد، اما اگر گیاهی ثابت بوده و رشد نکند نقش زیادی در تصفیه هوا نخواهد داشت.

این استاد دانشگاه بیان داشت: گیاهانی که در تاریکی رشد می‌کنند هم فتوسنتز کمتری دارند.آخانی گفت: اگر می‌خواهیم با حضور گیاهان قدرت تصفیه‌کنندگی محیط را بالا ببریم باید فضای اطراف خانه را با گیاه پر کنیم.

وی ادامه داد: به طور نمونه می‌توانیم در حیاط یا باغچه منازل یا آپارتمان ها گیاهان دارچسب روی دیوار بنا کنیم، این اتفاق علاوه بر جذب co۲ و تلطیف هوای آلوده، از جذب نور توسط ساختمان‌ها و آزاد شدن انرژی شیمایی و آسیب به ابنیه جلوگیری می‌کند.این گیاه‌شناس در باره گیاهان دارچسب توضیح داد: درخت مو (انگور) میوه ده بوده و رشد و سایه بسیار خوبی دارد، البته فضای زیادی لازم ندارد.آخانی گفت: پاپیتال گونه دیگری از گیاهان دارچسب محسوب می‌شود که قدرت روندگی و پوشش بسیار خوبی ایجاد می‌کند.


منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار