گوناگون

داستانی حیرت آور از حضور غول های کشمیر در جشن دربار دهلی + عکس

داستانی حیرت آور از حضور غول های کشمیر در جشن دربار دهلی + عکس

غول های کشمیری با قد باورنکردنی شان در جشن دهلی، تعجب سراسر شرکت کنندگان در جشن را برانگیختند.

به گزارش پارسینه به نقل از history defined ، میلیاردها انسان در جهان وجود دارند و هر یک از آنها ظاهر متفاوتی دارند. رنگ پوست، رنگ مو و شکل های مختلف چهره و بدن.

قد مشخصه ای است که بسیاری از مردم هنگام سفر متوجه تفاوت قد مردمان هر سرزمین با نقاط دیگر می شوند. در واقع این چیزی است که می توان به طور گسترده در یک جمعیت متوجه شد یا تقریباً بلافاصله پس از ملاقات با کسی تشخیص داد.

متوسط قد یک انسان در جهان حدود ۵ فوت و ۹ اینچ است. قد بلندترین افراد تاریخ توانسته اند بیش از ۸ فوت قد داشته باشند، هر کس بیش از شش و نیم فوت قد داشته باشد به طور کلی به عنوان بلند قد شناخته می شود.

بنابراین هنگامی که یک عکاس آمریکایی تصاویری از دو مرد هندی را که هر دوی آنها بیش از ۷ فوت قد داشتند در میان مردم عادی ثبت کرد، بسیاری از مردم از ظاهر قد انها متعجب شدند.

آغاز سلطنت جدید در انگلستان 

در ۱۹۰۱ امپراطوری انگلیس تاجگذاری یک نایب السلطنه جدید را جشن می گرفت: شاه ادوارد هفتم. مادر او، ملکه ویکتوریا، بیش از ۶۰ سال بر انگلستان سلطنت کرده بود.

هنگامی که او در ژانویه ۱۹۰۱ درگذشت، ادوارد به قدرت رسید. زمانی که نایب السلطنه در انگلستان زندگی می کرد، آنها بر تمام دارایی های امپراطوری بریتانیا که در آن زمان هنوز شامل هند می شد، قدرت داشتند.

در حالی که ادوارد در این مقام نقش امپراطور هند را نیز بر عهده داشت، برای اداره ایالت عملاً کاری انجام نداد. در عوض، یک فرماندار کل یا نایب السلطنه وجود داشت که مدیریت مستقیم را بر عهده داشت.

در زمان تاجگذاری ادوارد، لرد جورج کرزن نایب السلطنه هند بود. او می خواست جشنی در خور شأن پادشاه جدید، به نام« دربار دهلی»، برگزار کند.

 

IMG_20240222_131346_384

 جشن دربار دهلی در سال ۱۹۰۳

جشن دهلی در واقع رویدادی برای جشن گرفتن یک حاکم جدید بود و در مجموع فقط چهار بار رخ داد. لرد کرزن مطمئن شد که جشن ۱۹۰۳ بزرگترین جشن در تاریخ هند است، اما ادوارد در آن شرکت نکرد.

در حالی که ویکتوریا علاقه زیادی به هند نشان داده بود، ادوارد حتی برای یک جشن عجیب و غریب حاضر به سفر به هند نشد. او در عوض برادرش دوک کانات را فرستاد.

صرف نظر از این، لرد کرزن از هیچ هزینه ای برای تبدیل آن به جشنی بی بدیل دریغ نکرد. او هر ثانیه از مراسم را برنامه ریزی کرده بود.

سازماندهی آن بیش از دو سال طول کشید و مصمم بود تا با جشن گرفتن پادشاه ادوارد، تجربه ای فراموش نشدنی خلق کند.

 

در میان دعوت شدگان به جشن، تعدادی از ماهاراجا یا شاهزادگان هندی بودند که با خود تعدادی از چشمگیرترین مجموعه های جواهرات در جهان، رژه فیل های تزئین شده با طلا و ارتش های کوچکی از مردان را به همراه داشتند.

در حالی که جمعیت از این جشن شگفت زده شده بودند، توجه آنها معطوف به دو مرد خاص شد که بسیاربالاتر از همتایان خود ایستاده بودند.

غول های کشمیر

این دو مرد برادر دوقلو بودند که در ارتش مهاراجه جامو و کشمیر خدمت می کردند.

یکی از این دو مرد ۷ فوت و ۹ اینچ (۲ متر و ۴۰ سانت) و دیگری ۷ فوت و ۴ اینچ (۲ متر و ۲۵ سانت) قد داشت. اعتقاد بر این است که آنها در آن زمان قدبلندترین مردان جهان بودند.

 تصویر این دو برادر توسط جیمز ریکلتون، معلم و عکاس آمریکایی که برای ثبت این رویداد به هند سفر کرده بود، ثبت شد. ریکلتون معتقد بود که عکاسی ابزار آموزشی مفیدی است و می‌تواند برای آگاه کردن مردم از چیزهایی که قبلاً ناشناخته بودند استفاده شود.

بنابراین، او در طول بازدید خود عکس های زیادی گرفت، با مجموعه کوچکی از تصاویر جذاب که به نظر می رسید شباهت دو مرد غول پیکر را به تصویر می کشد. ریکلتون به وضوح مجذوب این دو برادر شده بود، زیرا او با آنها ۲۲ عکس گرفت.

داستان غول های کشمیر

 ریکلتون تنها یکی از افرادی بود که برای تماشای جشن و گزارش داستان ها به هند سفر کرده بود.

خبرنگاران از سراسر جهان عکس گرفتند و داستان رژه های عجیب و غریب و مردان غول پیکر را ضبط کردند. آنها سپس به خانه ها و سرزمین های شان بازگشتند تا این خبر را به اشتراک بگذارند.

داستان این دو غول در هند راه خود را در سراسر جهان باز کرد که معروف‌ترین آن در مقاله‌ای استرالیایی با عنوان "همراهان فرمانروای کشمیر" بود.

اگرچه مردان قد بلندتری در تاریخ وجود داشته اند، اما غول های کشمیر میراث غیرقابل انکاری به دلیل عکس هایشان با ریکلتون و شهرت گسترده شان بلافاصله پس از جشن دهلی دارند. 

 

آنها مطمئناً برای محافظت از حاکم خود تلاش های زیادی کرده بودند اما اطلاعات کمی در مورد این دو مرد وجود دارد.

 دو برادر غول پیکر، تقریباً به صورت یک افسانه در جهان به نظر می رسند با وجود شواهد عکاسی که وجود دارد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار