گوناگون

اعلام رسمی حضور غول کوبایی در المپیک؛رسمی؛ میخایین لوپز در المپیک۲۰۲۴ حاضر می‌شود

اعلام رسمی حضور غول کوبایی در المپیک؛رسمی؛ میخایین لوپز در المپیک2024 حاضر می‌شود

ستاره پرافتخار کشتی فرنگی جهان خود را آماده کسب پنجمین طلا در بازیهای المپیک می‌کند.

 پارسینه: میخاین لوپز  پس از کسب چهارمین طلای المپیکش در سال ۲۰۲۱ تصمیم به خداحافظی نگرفت. در حالی که زمزمه هایی مبنی بر بازگشت او به دنیای کشتی شنیده شده بود، این کشتی‌گیر پرافتخار به طور رسمی تایید کرد در بازیهای المپیک پاریس حضور خواهد داشت و برای کسب پنجمین طلای المپیک رقابت خواهد کرد.

لوپز در المپیک‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ برای چهار مرتبه‌ی متوالی به مدال طلای رقابت‌های سنگین‌وزن کشتی فرنگی دست یافت تا بالاتر از الکساندر کارلین افسانه‌ای که ۳ طلا و یک نقره المپیک را در کارنامه خود دارد، قرار گیرد.

این روزها در شرایطی که تقریبا ۱۰۰ روز تا شروع بازیهای المپیک باقی مانده است، ستاره سنگین وزن کشتی جهان در هاوانا تمرین می‌کند تا خودش را برای حضور در المپیک پاریس آماده کند.

کشتی‌گیر ۴۱ ساله به خبرگزاری فرانسه گفت: خسته‌تر از قبل هستم، بدنم درد می‌کند بنابراین برای موفقیت ذهنم باید قوی باشد و انگیزه من حتی قوی‌تر از دوره‌های قبل باشد. من معتقدم که هدف قابل دستیابی است، فقط باید به صحبت‌های مربی گوش دهید و برنامه‌های تمرینی او را به دقت دنبال کنید.

در حال حاضر کائوری ایچو کشتی‌گیر تیم زنان ژاپن نیز با ۴ مدال طلای المپیک در کنار لوپز عنوان پرافتخارترین کشتی‌گیر ادوار المپیک را یدک می‌کشد و باید دید لوپز می‌تواند به پنجمین طلای المپیکش نیز برسد یا خیر. در صورت کسب پنجمین قهرمانی، لوپز در ۴۲ سالگی  مسن ترین قهرمان المپیک در رشته کشتی خواهد شد. با این حال، برای رسیدن به بازی های المپیک، او باید هموطنش اسکار پینو را در انتخابی شکست دهد. 

امین میرزازاده در فینال ۱۳۰ کیلوگرم جهانی سال قبل در بلگراد برابر رضا کایالپ کشتی‌گیر سرشناس و عنوان دار ترکیه پیروز شد و به مدال طلا رسید و در صورت حضور لوپز در المپیک، تقابل احتمالی او با میرزازاده تماشایی خواهد بود.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار