گوناگون

بیرانوند به‌دلیل غرور آن گل را خورد؟

بیرانوند به‌دلیل غرور آن گل را خورد؟

پیشکسوت پرسپولیس درباره شرایط این روزهای این تیم صحبت کرد.

 مدیران پرسپولیس پس از جدایی یحیی گل‌محمدی و پاسخ منفی برانکو ایوانکوویچ، تصمیم گرفتند اوسمار ویرا برزیلی را به عنوان سرمربی انتخاب کنند. حضور دستیار یحیی گل‌محمدی به جای او، واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته و بسیاری از پیشکسوتان و هواداران پرسپولیس چندان موافق این اقدام نیستند. ضیا عربشاهی هافبک اسبق پرسپولیس و تیم ملی هم معتقد است مدیرعامل پرسپولیس انتخاب خوبی را برای سرمربیگری پرسپولیس انجام نداده و از اشتباه فردی بازیکن این تیم هم انتقاد می‌کند. ا. اعتقاد دارد بیرانوند با غروری که داشته به آن شکل گل دریافت کرده و موجبات باخت پرسپولیس را فراهم ساخته است. صحبت‌های ستاره اسبق پرسپولیس در ادامه آمده است:

به نظر نسبت به انتخاب اوسمار خیلی انتقاد دارید؟

صد درصد نسبت به انتخاب اوسمار انتقاد دارم چون ایشان را در حد سرمربیگری تیم بزرگی مانند پرسپولیس نمی‌دانم. ضمن اینکه مطلع هستم چند بازیکن به اوسمار خط می‌دهند و او نیز کاریزمای لازم را ندارد که با بازیکنان مقابله و نظرات خودش را در تیم اجرا کند. اوسمار هم فقط یک تمرین دهنده است و به هیچ‌وجه نباید به فردی با این مشخصات نقش سرمربیگری را سپرد چون اصلاً در حد و قواره این مهم نیست.

اما بعضی‌ها معتقدند که پرسپولیس در مقابل تیم اراکی با هدایت اوسمار خصوصاً در نیمه دوم بازی خوبی را ارایه داد و تنها روی یک اشتباه فردی بازنده شد؟

اشتباه فردی داشتیم، ضمن اینکه کار ترکیبی هم که به دروازه تیم اراکی برسیم به شکل خوبی از بازیکنان پرسپولیس ندیدیم و در این بین هم تیم اراکی با برنامه بازی کرد و با ارایه بازی ترکیبی و گذشتن از سد بازیکنان ما در چند موقعیت به صورت مستقیم دروازه و خط دفاع ما را با مشکل مواجه ساخت و از آشفتگی دفاع پرسپولیس و دروازه‌بان مغرور سرخپوشان بیشترین بهره را برد و باخت بدی را به سرخپوشان تحمیل کرد. من در اینجا لازم می‌دانم از سنگربان پرسپولیس انتقاد کنم و با صراحت بگویم که دروازه‌بان پرسپولیس به دلیل غرور خودش موجب دریافت گل به آن شکل شد، همانگونه که متأسفانه در تیم ملی هم گل‌های بسیار بدی را شاهد بودیم که دروازه‌بان پرسپولیس از حریفان تیم ملی‌مان دریافت کرد.

اما بعضی‌ها اینگونه به مسأله گل خوردن بیرانوند نگاه کرده‌اند که او اشتباه کرد اما گل‌های زیادی را هم از حریفان در این سال‌ها گرفته است، به همین دلیل نباید بیرانوند را سرزنش کرد!

من اصلاً این حرف را قبول ندارم و به این نکته اعتقاد دارم که دروازه‌بان وظیفه‌اش حراست از دروازه تیم است و مهم‌تر اینکه نباید گل مفت هم بخورد، به همین دلیل اصلاً قبول ندارم دروازه‌بانی که چند موقعیت را به فرض اگر در بازی‌های قبلی گرفته اگر گل مفتی را دریافت کرد اشتباه فاحش‌اش را نباید به خاطر کاری که وظیفه‌اش بوده و انجام داده محسوب کنیم.

در خصوص انتخاب اعضای جدید هیأت مدیره چه نقدی دارید؟

باشگاه پرسپولیس این همه بازیکن ملی و پیشکسوت بزرگ دارد اما ما شاهدیم یکسری از افراد به خاطر رابطه انتخاب می‌شوند، در حالی که ما عمر فوتبالی‌مان را برای پرسپولیس و تیم ملی گذاشته‌ایم و مملکت‌مان را هم خیلی دوست داریم و بهترین کلاس‌های مربیگری را هم پشت سر گذشته‌ایم اما چند نفر فقط به خاطر رابطه به هیأت مدیره می‌رسند و جدا از آقای شهریاری که فردی مثبت هستند من نمی‌دانم این چند عضو جدید چطور و بر چه اساسی برای هیأت مدیره تیم انتخاب شده‌اند. در حال حاضر فردی به خاطر استفاده از نماینده شهرمان در انتخابش، به هیأت مدیره راه پیدا کرده و ما این لابی را نداشتیم، در حالی امثال منِ عاشق پرسپولیس که عمرمان را برای تیم‌مان گذاشتیم پس از سال‌ها نتوانسته‌ایم در هیأت مدیره یا کادر فنی پرسپولیس جایی پیدا کنیم، در حالی که همه کلاس‌های مربیگری و مدارج فوتبال را هم پله پله طی کرده‌ایم، از مربیگری تیم‌مان دور بمانیم اما امثال اوسمار خیلی راحت سرمربی پرسپولیس شوند.

*در خصوص بازی پرسپولیس مقابل تراکتور چه نظری دارید؟

تراکتور تیم خیلی خوبی است و خریدهای خوبی هم داشته است، به همین دلیل حریف ساده‌ای را پیش رو نخواهیم داشت اما با این وجود باید پرسپولیس از سد تراکتور بگذرد تا فاصله‌ اش با صدر بیشتر نشود.

 

 

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار