گوناگون

طعنه تند قطری ها به اردن: در حد فینال نبودید!

طعنه تند قطری ها به اردن: در حد فینال نبودید!

روزنامه الوطن قطر یادداشت تند و عجیبی خطاب به تیم ملی اردن و مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور مطرح کرده است.

به گزارش ورزش سه، پس از گذشت سه روز از فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ که با پیروزی قطر برابر اردن و قهرمانی تیم میزبان همراه شد، روزنامه الوطن قطر با انتشار یادداشتی مفصل به انتقاد تند از اعضای تیم ملی اردن و رفتارها و مصاحبه‌های آنها پس از شکست در فینال پرداخت.

یادداشت الوطن را در ادامه می‌خوانید:

بهترین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا در حالی به پایان رسید که تیم ملی قطر برای دومین بار پیاپی عنوان قهرمانی را به دست آورد تا چهار سال دیگر بر تخت پادشاهی فوتبال آسیا بنشیند. این قهرمانی با پیروزی مقابل تیم اردن با هت‌تریک اکرم عفیف به دست آمد؛ بازیکنی که اگرچه او در اروپا شاغل نیست اما خلاق و درخشان بود و در نقش رهبر تیم ظاهر شد.

در مقابل التعمری که در اروپا شاغل است، مسابقات را با حرکات دستش به پایان رساند؛ حرکتی که تنها می‌تواند از سوی بازیکنی عاری از اخلاق صورت بگیرد که در هدایت کشورش به سمت پیروزی به طرز بدی شکست خورد.

این هت‌تریک و این پیروزی اردنی‌ها را دیوانه کرد، نقاب‌هایشان افتاد، اخلاقشان برملا شد. آنها از چارچوب اخلاق ورزشی خارج شدند و ردای وقاحت را بر تن کردند و حتی تعداد زیادی از هوادارانشان به قطر توهین کردند. آنها در داخل و خارج از زمین رفتار ناپسند و زشتی داشتند. برخی بازیکنان مثل التعمری و دیگران لباس ورزشی را از تن درآوردند و لباس پستی پوشیدند.

پس از شکست، رئیس فدراسیون اردن، علی بن الحسین، شروع به کوچک شمردن قهرمانی قطر کرد و معاون او هم اعلام کرد اردن قهرمان واقعی است. این ضرب المثل در مورد چنین افرادی صدق می‌کند: "اگر صاحب خانه تنبور را بزند، خانواده اهل می‌رقصند"

نکته خنده دار این است که تیم اردن فکر می‌کرد با رسیدن به مسابقه فینال باید عنوان قهرمانی را به دست آورد، اما بازیکنان تیم قطر در زمین مرد بودند و به دلیل شخصیتی که داشتند، با بازی و اتفاقات آن زیرکانه برخورد کردند. یک قهرمان فوتبال با هوش و مهارت و اخلاق و ورزش کار خود را پیش می‌برد، نه مشت و لگد.

اردنی‌ها اشتباهات ساده لوحانه‌ای مرتکب شدند که فقط بازیکنان تازه کار در مناطق حساس و هجده قدم مرتکب می‌شوند؛ اشتباهاتی که نشان می‌دهد آنها نه تنها لیاقت حضور در دیدار فینال را ندارند، بلکه جایگاه‌شان در مسابقات دوستانه و مسابقات قهرمانی غرب آسیا است.

با یک نگاه گذرا و کوچکترین مقایسه‌ای بین فوتبال رفیع قطر و فوتبال رو به افول اردن همه چیز مشخص می‌شود. تاریخ تقابل‌های دو تیم هم کاملا مشخص است. در 18 بازی اخیر قطر 11 پیروزی به دست آورده و 3 بازی هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده اما اردن فقط 4 بازی را برده است.

همه گل‌هایی که قطر در جام ملت‌ها زد، درست بود، از جمله هت تریک تاریخی که اردنی‌ها سعی کردند در مورد آن تردید ایجاد کنند؛ این حرکت، نشان دهنده سطحی بودن تفکر آنهاست. ما آنها را سرزنش نمی‌کنیم، زیرا فینال از اندازه و سطح آنها بیشتر است. ورود آنها به حالت شوک روانی حاد که شدیدترین نوع شوک روانی در علم پزشکی است آنها را در حالت توهم و فریاد زدن و پارس کردن قرار می‌دهد!

همه اعداد و شواهد نشان می‌دهد که تیم ملی قطر از نظر عددی و فنی بهترین است و اینکه ما در فینال سه گل زدیم، یک چیز عادی است و چیز عجیبی نیست زیرا عنابی‌ها پادشاه آسیا هستند و شکاف واضح است.

بگذارید همه بدانند که مردم قطر مردمی هستند که به همه احترام می‌گذارند و این از آموزه‌های دین ما و تربیت ما نشات می‌گیرد، اما صبر حدی دارد. سوء استفاده عمومی و رسمی اردن قطعا قابل قبول نیست. چشم در برابر چشم، دندان در برابر دندان.

بله، فریاد شما خنده دار است و یک بهانه احمقانه برای پاک کردن تخته سیاه محسوب می‌شود. باید اندازه خود را بدانید. قطر و تیم ملی آن خط قرمز هستند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار