گوناگون

فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳؛

قطر ۳ - ۱ اردن؛ شگفتی آفرینی قطر با هنرنمایی اکرم عفیف

قطر 3 - 1 اردن؛ شگفتی آفرینی قطر با هنرنمایی اکرم عفیف

تیم ملی فوتبال قطر با درخشش و به نوعی جادوی اکرم عفیف در فینال جام ملت های آسیا اردن را شکست داد و به مقام قهرمانی آسیا رسید.

به گزارش پارسینه؛ هیجان در فوتبال آسیا به اوج خود رسید و دو تیم قطر و اردن در فینال جام ملت‌های آسیا به مصاف هم خواهند رفت، این فینال تمام عربی در حالی برگزار می‌شود که اردنی‌ها با حذف تیم‌های مدعی مانند عراق و کره‌جنوبی به عنوان شگفتی ساز مسابقات به فینال رسیدند و عنابی‌ها هم با حذف ایران به این مرحله رسیدند.

با توجه به میزبانی عنابی‌ها و بازیکنان باتجربه‌تری که در اختیار دارند آنها را شانس اول قهرمانی می‌توان دانست اما از لحاظ فوتبالی و انگیزه‌ای که بازیکنان اردن دارند باید آماده هر نتیجه‌ای بود و شگفتی‌سازی که می‌تواند با جام شگفتی‌ را کامل کند.

دو تیم از خط حمله قدرتمندی بهره میبرند و در بازی‌های اخیر فوتبال هجومی به نمایش گذاشتند و پیش بینی می‌شود که این مسابقه یکی از بازی‌های زیبای جام ملت‌های آسیا باشد.

ترکیب قطر:

مشعل برشام - لوکاس مندز - المهدی علی - طارق سلمان - محمد وعاد - حسن الهیدوس - احمد فتحی -  جاسم جابر - یوسف عبدالرزاق - اکرم عفیف - المعز علی

سرمربی:بارتولومه مارکز

ترکیب اردن:

یزید ابولیلا - سالم العجالین - یزان العرب - عبدالله نصیب - محمود المردی - نور الروابده - نذار الرشیدان - احسان حداد - علی علوان - یزان النعیمات - موسی العتمری

t0pfjvgr

دقایق حساس:

دقیقه 2+45 : ضربه موسی التعماری از داخل محوطه جریمه با شیرجه مناسب و واکنش خوب مشعل برشام برگشت داده شد، این جدی‌ترین موقعیت اردن در نیمه نخست بود.

اکرم عفیف ستاره تیم ملی قطر با برانکارد از زمین مسابقه خارج شد و شرایط به شکلی بود که انگار او قادر به ادامه مسابقه نخواهد بود اما لحظاتی بعد به زمین مسابقه بازگشت و هواداران قطری با فریادهای بلند خوشحالی خود را از بازگشت او نشان دادند.

اکرم عفیف پس از گلزنی خوشحالی جالبی انجام داد، او کارتی را از ساق ورزشی خود در آورد که یک طرف آن عکس خودش بود و طرف دیگر حرف S انگلیسی! او پس از گلزنی شعبده بازی انجام داد!

دقیقه 3+90 - اکرم عفیف (قطر 3 - 1 اردن):  اکرم عفیف برای سومین‌بار پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و فینال رویایی را پشت سرگذاشت، 3 گل و هت‌تریک در فینال جام ملت‌های آسیا!

دقیقه 90 : حرکت در عمق اکرم عفیف با دریبل یزید ابولیلا همراه شد و بازهم صحنه مورد بازبینی VAR قرار گرفت و پنالتی سوم هم برای قطر اعلام شد!

دقیقه 74 - اکرم عفیف (قطر 2 - 1 اردن): اکرم عفیف برای دومین بار پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و توپ را به گل تبدیل کرد تا خیلی زود دوباره قطر از حریف خود پیش بیفتد و کمتر از 20 دقیقه با قهرمانی فاصله داشته باشد!

دقیقه 71: دومین پنالتی برای قطر اعلام شد، صحنه مشکوک داخل محوطه با بازبینی VAR همراه شد و پنالتی به سود عنابی‌ها اعلام شد.

دقیقه 66 - یزان النعیمات (قطر 1 - 1 اردن): حملات دامنه دار اردنی‌ها در نهایت به گل تبدیل شد، یزان النعیمات داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و بدون دخالت مدافعان قطر با ضربه روی پای محکم گل تساوی را به ثمر رساند.

دقیقه 61: ضربه بازیکنان اردن باز هم توسط برشام برگشت داده شد و در ادامه علی علوان با ضربه پشت پا با فاصله خیلی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 58: فشار اردنی‌ها در این لحظات بیشتر از قبل شده و موقعیت‌های پیاپی روی دروازه قطر ایجاد می‌کنند، پاس خوب التعمری برای احسان حداد با  ضربه زمینی این بازیکن همراه شد و برشام درازکش توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 32: ضربه سر لوکاس مندز به شکل چکشی در آستانه ورود به دروازه اردن بود که ابولیلا به خوبی واکنش نشان داد و توپ به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 22 / اکرم عفیف پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و در حالی که ابولیلا جهت توپ را درست تشخیص داده بود، ضربه زمینی ستاره قطری تبدیل به گل اول مسابقه شد.

دقیقه 20 / اکرم عفیف درون محوطه جریمه بعد از برخورد با بازیکن تیم ملی اردن، نقش بر زمین شد که داور مسابقه برای قطر پنالتی گرفت و داور هم بعد از بررسی صحنه، این موضوع را تایید کرد.

دقیقه 14 / اکرم عفیف فرصت گلزنی برای تیم ملی قطر را داشت که ضربه زمینی او را ابولیلا گرفت

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار