گوناگون

برانکو به یک تیم اروپایی قول داده بود؟

برانکو به یک تیم اروپایی قول داده بود؟

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می‌گوید اوسمار ویرا را با نظر همه بازیکنان پرسپولیس به عنوان سرمربی این تیم انتخاب کرده است.

رضا درویش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت باشگاه پرسپولیس به صحبت پرداخت. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می‌گوید تیمش بهترین عملکرد را در نقل‌وانتقالات نیم فصل در ۲۰ سال اخیر را داشته است. او هم‌چنین در این گفت‌وگو عنوان کرد که برای انتخاب اوسمار ویرا با همه بازیکنان پرسپولیس مشورت کرده است. درویش هم‌چنین در واکنش به گزینه‌هایی که برای جانشینی او مطرح می‌شود هم گفت که هر کسی دوست دارد برای مطرح شدن و محبوب شدن به پرسپولیس بیایید.

در ۲۰ سال اخیر در نیم فصل بازیکنی با این کیفیت جذب پرسپولیس نشده بود. بازیکنانی را جذب کردیم که ۱۰۰ درصد به کار تیم می‌آیند. فکر نمی‌کنم در لیگ تیمی باشد که بازیکنانی با این کیفیت جذب کرده باشد.

در ادامه گفت‌وگوی رضا درویش را با ایسنا می‌خوانید:

*ابتدا درباره شرایط پرسپولیس در نقل‌وانتقالات صحبت کنید. چهار بازیکن به جمع شما  اضافه شدند، آیا فکر می‌کنید در نقل‌وانتقالات موفق عمل کردید؟

خدا را شاکریم که بازیکنانی که مد نظر باشگاه بودند را جذب کنیم. همان‌طور که برخی کارشناسان گفتند در ۲۰ سال اخیر در نیم فصل بازیکنی با این کیفیت جذب پرسپولیس نشده بود. عیسی آل‌کثیر را هواداران دوست داشتند، عبدالکریم حسن هم به عنوان بهترین بازیکن آسیا انتخاب شده است که کیفیت فنی بالایی دارد، بازیکن ازبکستانی هم بهترین بازیکن تیمش بود. در کنار این سه بازیکن یک بازیکن جوان جذب کردیم که تجربه بازی در لیگ برتر را دارد. ما بازیکنانی را جذب کردیم که ۱۰۰ درصد به کار تیم می‌آیند. فکر نمی‌کنم در لیگ تیمی باشد که بازیکنانی با این کیفیت جذب کرده باشد.

*بعد از جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس، مذاکراتی را با مربیان مختلف انجام دادید اما در نهایت اوسمار ویرا که به عنوان دستیار در کنار گل‌محمدی کار کرده بود، به عنوان سرمربی انتخاب شد. درباره این موضوع شایعه‌ای مطرح شد مبنی بر این‌که علیرضا بیرانوند و سروش رفیعی نقش کلیدی در این انتخاب داشته‌اند. آیا واقعا با نظر این دو بازیکن اوسمار را به عنوان سرمربی انتخاب کردید؟

همان‌طور که می‌دانید حاشیه و دشمنی از ما دور نمی‌شود. دلال‌ها اجازه نمی‌دهند آرامش به باشگاه ما بیاید. ما برای انتخاب سرمربی تیم با خیلی  از کارشناسان و همین‌طور بازیکنان تیم مشورت کردم. از همه بازیکنان مشورت گرفتم و همه به اتفاق می‌گفتند که بهتر است با اوسمار ادامه بدهیم چون او یک سال و نیم در تیم کار کرده و شناخت خوبی دارد. ما اگر بهترین مربی دنیا را هم می‌آوردیم، یک ماه و یا و دو ماه زمان نیاز داشت که لیگ و بازیکنان ما را بشناسد. در این فرصت هم لیگ به پایان می‌رسید. کلا سه ماه از لیگ باقی مانده 

برای انتخاب سرمربی تیم با خیلی  از کارشناسان و همین‌طور بازیکنان تیم مشورت کردم. از همه بازیکنان مشورت گرفتم و همه به اتفاق می‌گفتند که بهتر است با اوسمار ادامه بدهیم.است. یکی دیگر از مسائلی که به آن توجه کردم این بود که یک بدهی بزرگ به عنوان ارث برای مدیر بعدی نگذارم. برای من که کاری نداشت با یک مربی یک قرارداد یک میلیون دلاری ببندم و بعد مدیر بعدی بیایید و این پول را بپردازد. با این کار اسمم را سر زبان‌ها می‌انداختم اما شاید هیچ اثری فنی برای ما نداشت. هوادار باید مطالبه‌گر باشد اما این مطالبه گری باید به جا باشد. هوادار باید مطالبه کند چرا من باید ۶۰ میلیارد تومان  از منابع مالی باشگاه را به رادوشوویچ بپردازم؟ امروز هم پول مالیات او را نداریم که پرداخت کنیم تا پنجره نقل‌وانتقالات باشگاه را باز کنیم. هوادار باید پیگیر باشد که چه کسی این بلا را سر پرسپولیس آورده است؟ چه کسی قرارداد رادوشیووچ را تمدید کرد که پولش را من دادم؟ چه کسی اوساگونا را به پرسپولیس آورد؟  چه کسانی پشت صحنه قرارداد استوکس بودند و رفتند با او قرارداد بستند؟ آن زمان افکار عمومی می‌گفتند با استوکس قرارداد نبندید او بازیکن خوبی نیست اما چه کسی او را آورد؟ مطالبه گری این است که این مسائل را پیگیری کنند. همان دلال‌ها که این بازیکنان را آوردند، از احساسات و عواطف هواداران سوء استفاده می‌کنند و این بلاها را سر ما می‌آورند. اگر مجبور نبودیم ۶۰ میلیارد  تومان به رادوشوویچ بدهیم، الان  این پول را به بازیکنان پرداخت کرده بودیم و درصد پرداختی‌های ما بیش‌تر بود. شاید هم با این پول می‌توانستم یک بازیکن تراز اول بیاورم. من کار نمی‌کنم که خودم را مطرح کنم، کار می‌کنم که پرسپولیس صلابت داشته باشد. همه تلاش من این است که پول پرسپولیس هدر نرود. برای مطرح کردن خودم که نباید پول پرسپولیس را خرج کنم. با این حال یقین بدانید قهرمانی از آن ما است.

*در دوره مذاکراتان با مربیان خارجی، نام‌های زیادی در رسانه‌ها مطرح شد. آیا این موضوع قیمت آن‌ها را افزایش نمی‌داد؟

۱۰۰ درصد همین‌طور است. خیلی از این افرادی که خود را مدیر برنامه قانونی معرفی می‌کنند، مدیر برنامه نیستند و دلال هستند. به خاطر همین که با آن‌ها همکاری نمی‌کنم از من ناراحت هستند. این افراد فضا درست می‌کنند که سود کنند. یک دلال به من می‌گفت از من مربی بگیر، من قول می‌دهم سکوها طرفدارت بشوند! پس معلوم است اوضاع چطور است. همین‌ها آرامش پرسپولیس را برهم می‌زنند. یکی از همین دلال‌ها نامه پرسپولیس را جعل کرده که به اهداف خود برسد. البته ما از او شکایت کردیم تا مشخص شود جریان چیست.

چه کسی قرارداد رادوشیووچ را تمدید کرد که پولش را من دادم؟ چه کسی اوساگونا را به پرسپولیس آورد؟  چه کسانی پشت صحنه قرارداد استوکس بودند و رفتند با او قرارداد بستند.*در دوره مذاکراتان با مربیان خارجی، موضوعی مطرح شد مبنی بر این که یک مربی را چهار  ایجنت به پرسپولیس معرفی کرده‌اند. درباره این موضوع هم صحبت کنید.

عجیب است، آقای الف، یک مربی به ما معرفی کرد، فردای آن روز آقای ب تماس گرفت و گفت این مربی تحت قرارداد من است. گفتم این مربی که با یک ایجنت دیگر قرارداد دارد؟! آخر هم بین ایجنت‌ها دعوا شد. با یک مربی صحبت می‌کردیم و وقتی به مراحل نهایی مذاکرات می‌رسیدیم به یک باره جواب منفی می‌داد. متوجه می‌شدیم از تهران با او تماس گرفته‌اند و او را مجاب کرده‌اند به ایران نیاید. متاسفانه این مسائل وجود دارد. اگر می‌خواهیم این فوتبال درست شود، عقلا باید بنشینند و فکر کنند که با این دلال‌ها  چه کار کنیم؟ دلال‌ است که  پول، ورزش و فوتبال را به تاراج می‌برد.

*در طول مذکرات با برانکو چه مباحثی مطرح شد که نتوانستید او را متقاعد کنید به پرسپولیس بیاید؟ حتی گفته می‌شد برانکو با زیرکی مفاصا حساب مالیاتی خود را دریافت کرده و بعد پاسخ منفی داده است.

درباره موضوع مالیات  این مربی باید بگویم، پرداخت مالیات این مربی بر طبق قراردادی که در گذشته  بسته شده بود، بر عهده پرسپولیس بود. ضمن این که ما باید بدهی خود را پرداخت می‌کردیم. این مبلغ جزو بدهی‌های ما بود. هواداران می‌خواستند برانکو بیاید، ما هم از این رو همه تلاش خود را انجام دادیم تا او را به پرسپولیس بیاوریم. حتی در رسانه‌ها عوام فریبی کردند و گفتند برانکو گفته است اگر درویش نباشد می‌آیم! این حرف‌ها واقعا از کجا می‌آید؟

*در جلسه‌ای که در قطر برگزار شد چه مباحثی مطرح شد؟ چون برانکو بعد از جلسه گفته بود فقط یک قهوه خورده است؟

در جلسه‌های مذاکره دو طرف قهوه می‌خورند دیگر. البته من چای خوردم و برانکو قهوه خورد. او در جلسه با ما قراردادی نشان داد که بر اساس آن می‌گفت به یک تیم ملی اروپایی قول داده است تا با آن‌ها همکاری کند. البته می‌گفت عمان هم خواهان ادامه همکاری است. البته بحث خانوادگی هم مطرح بود چون به خانواده قول داده بود اگر می‌خواهد کار کند نزدیک آن‌ها باشد. در آخر جلسه هم به او گفتم باز هم فکر کند و بعد از بازی پیش رو که داشتند، نظر نهایی را بدهد. بعد از بازی برانکو طوری مصاحبه کرده بود که فکر می‌کردیم شاید بخواهد بیاید، به خاطر همین باز هم با او صحبت کردیم که پاسخ نهایی خود را داد و گفت نمی‌تواند به پرسپولیس بیاید. او از من بسیار تشکر کرد که مفاصا حساب مالیاتی‌اش را هم برایش گرفته بودم.

*نتایج بازی‌های دوستانه پرسپولیس تحت هدایت اوسمار ویرا هواداران را ناراحت و عصبانی کرده است. با  این شرایط نگران آینده نیستید؟

نه نگران نیستیم. در اولین بازی دوستانه شرایط به گونه‌ای بود که تیم صبح تمرین کرده بود و اوسمار هم تمایل نداشت بازی دوستانه انجام شود اما به هر حال بازی انجام شد و تیم با بازیکنان  ذخیره وارد زمین شد. ضمن این که در ۳۰ دقیقه ابتدایی بازی آن‌ها اصلا به نیمه زمین ما نرسیده بودند اما روی یک صحنه گل ساده‌ای خوردیم و بعد شیرازه تیم بهم ریخت. در بازی دوم هم اوسمار سعی داشت از همه نفرات استفاده کند و به همین خاطر از دروازه‌بان سوم استفاده کرد. با این حال امیدوارم نتایج خوبی در لیگ بگیریم.

پرسپولیس خواهان زیادی دارد و هر کسی دوست دارد برای مطرح شدن و محبوب شدن به پرسپولیس بیایید. البته بستگی دارد هر کسی از چه زاویه‌ای آمدنش را ببیند. باید ببینیم هر کسی در جست‌وجوی چیست.

*در روزهای اخیر خبری منتشر شد مبنی بر این که باشگاه آدنا اسپور ترکیه درخواستی رسمی برای به خدمت گرفتن بیرانوند داشته است. درباره این موضوع هم صحبت کنید.

بیرانوند با توجه به شرایط باشگاه و نیاز به او، تصمیم به جدایی نداشت. ما هم تصمیم گرفتیم به باشگاه ترکیه‌ای پاسخ مفنی بدهیم. چون تمایلی برای انتقال بیرانوند نبود دیگر بحث مالی هم مطرح نشد.

*هر روز نام یک نفر را به عنوان جانشین شما می‌شنویم. آیا شاهد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس خواهیم بود؟

تا روزی که سرباز پرسپولیس باشم، سربازی خود را انجام می‌دهم و روزی که فرد لایقی بیاید این صندلی را واگذار می‌کنم. به هر حال پرسپولیس خواهان زیادی دارد و هر کسی دوست دارد برای مطرح شدن و محبوب شدن به پرسپولیس بیایید. به هر حال شناخته می‌شوند و از این جهت علاقه مند هستند به پرسپولیس بیاید. هر کسی به دنبال گم شده خود است.

*البته آن طور که در خبرها می‌شنویم اوضاع مالی پرسپولیس آن‌قدرها هم خوب نیست و با این شرایط هر مدیری بیاید کارش سخت خواهد بود.

البته بستگی دارد هر کسی از چه زاویه‌ای آمدنش را ببیند. باید ببینیم هر کسی در جست‌وجوی چیست.

*الان وضعیت مالی باشگاه پرسپولیس چطور است؟ مطالبات بازیکنان مدت‌هاست پرداخت نشده است.

همان‌طور که می‌بینید از در و دیوار بدهی می‌آید. من بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی مربوط به گذشته را پرداخت کرده‌ام. اگر این بدهی‌ها نبود با این پول خیلی کارها می‌شد انجام داد. چند سال پیش یک نفر هفت میلیارد تومان از پرسپولیس طلب داشته و شکایت کرده و حالا حکم ۱۵۰ میلیارد تومانی گرفته است. آن مدیری که این بدهی را ایجاد کرده الان کجاست؟ هوادار باید این مسائل را مطالبه کند. الان صندوق توسعه امید به خاطر مطالبات خود حساب‌های ما را مسدود کرده است. اگر پشوانه بانک مرکزی را هم داشته باشیم تمام می‌شود.

*تیم نوجوانان پرسپولیس هم  قهرمان شد اما آن‌طور که شنیدیم خیلی به تیم‌های پایه توجه نمی‌کنید و مطابات آن‌ها را پرداخت نمی‌کنید.

این تیم هم افتخار دیگری برای پرسپولیس به دست آورد و امیدواریم به زودی زحمات آنان را جبران کنیم.

*با توجه به شرایط مالی که الان دارید، آیا تا نیم فصل سازمان لیگ پولی بابت تبلیغات محیطی پرداخت کرده است؟

ما امسال هیچ پولی نگرفتیم.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار