گوناگون

افتتاح خاص‌ترین استادیوم جهان با شکست مسی!+ تصاویر

افتتاح خاص‌ترین استادیوم جهان با شکست مسی!+ تصاویر

الهلال در استادیومی به مصاف لیونل مسی و لوئیس سوارز رفت که کار ساخت آن فقط و فقط 90 روز زمان برده است.

به گزارش "ورزش سه"، نخستین دیدار از تورنمنت سه جانبه جام فصل ریاض، در استادیوم کینگدام آرنا برگزار شد و طی آن، الهلال موفق شد با نتیجه چهار بر سه از سد اینتر میامی و لیونل مسی بگذرد. مسابقه‌ای که افتتاحیه ورزشگاه جدید این تیم عربستانی بود و آنها به بهترین شکل ممکن توانستند این استادیوم شیک و مدرن را افتتاح کنند.

پخش تصاویر تلویزیونی این مسابقه، باعث حیرت و شگفتی بینندگان تلویزیونی شد. سبک جدیدی در نوع فیلمبرداری که کاملا به بازی‌های رایانه‌ای PES و فیفا شبیه بود. در این مسابقه، سبک جدیدی از فیلمبرداری با دوربین‌های هلی شات انجام شد که با عبور از بالای سر تماشاگران حاضر در ورزشگاه، حتی وارد زمین مسابقه شده و در فاصله بسیار نزدیکی از بازیکنان قرار می‌گرفت.

اما انتشار تصاویر این مسابقه و تماشای استادیوم زیبای الهلال، باعث شد تا به نحوه ساخت این ورزشگاه خارق العاده بپردازیم. استادیوم کینگدام آرنا یا بلوار هال و یا مملکة آرنا یک ساختمان سرپوشیده چند منظوره است که میزبان مسابقات فوتبال، بسکتبال، تنیس، بوکس و تعدادی از ورزش‌های مختلف بوده که دارای یک سالن تئاتر است.

ظرفیت این استادیوم برای مسابقات فوتبال به 26 هزار نفر می‌رسد، در حالی که در صورت برگزاری رویدادهای دیگر مانند کنسرت به چهل هزار تماشاگر می‌رسد. این مجموعه برای برگزاری کنسرت‌ها و سایر رویدادهای مختلف در رویدادهای فصل ریاض ساخته شد.

استادیوم جدید به گونه‌ای طراحی شده است که از همه جهات بسته و سرپوشیده باشد. این مجموعه در مکان مشخصی از پایتخت عربستان واقع شده است. به گفته وبسایت Stadiumdb که متخصص آمار ورزشگاه‌های فوتبال در جهان است، این استادیوم یکی از سریع‌ترین استادیوم‌های ساخته شده در جهان به حساب می‌آید، زیرا کینگدام آرنا فقط ظرف سه ماه و 90 روز ساخته شده است.

این استادیوم دارای یکی از بهترین سیستم‌های روشنایی در استادیوم‌های عربستان سعودی و خاورمیانه است. در 29 سپتامبر 2023، شرکت هولدینگ کینگدام قراردادی را با اداره سرگرمی عمومی، که مالک ورزشگاه است، امضا کرد که بر اساس آن، ورزشگاه سالن بلوار (Kingdom Arena) نامیده می‌شود.

کینگدام آرنا در زمینی به مساحت بیش از 200 هزار مترمربع ساخته شده است. ارتفاع ورزشگاه 46 متر و طول آن 105 متر و عرض استادیوم 68 متر است که طبق آخرین اطلاعیه، گنجایش 26 هزار تماشاگر را دارد. اتاق‌های مجلل برای مهمان‌های خاص و کابین‌های VIP که می‌تواند حدود 350 نفر را در خود جای دهد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار