گوناگون

اخراج مهاجم عراق توسط فغانی درست بود؟

اخراج مهاجم عراق توسط فغانی درست بود؟

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد اخراج گلزن عراق در دیدار با اردن نظرات خود را مطرح کرد.

به گزارش پارسینه و به نقل از فارس؛ حسین عسگری در مورد قضاوت علیرضا فغانی در مسابقه اردن و عراق در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا اظهار داشت: مهم ترین صحنه داوری این مسابقه اخراج بازیکن عراق بود. ایمن حسین بعد از گلزنی شادی های تحقیر آمیزی انجام داد. او ابتدا به سمت تماشاگران خودی رفت و سپس به سمت تماشاگران حریف رفت و به نوعی تیم اردن و هوادارانش را تحقیر کرد. این رفتار آن هم درست در زمانی که حریف گل خورده و تماشاگرانش ناراحت هستند رفتاری غیرورزشی محسوب می شود و شایسته دریافت کارت زرد است.

وی افزود: بازیکنان عراقی هم مثل بازیکنان ما هستند بعد از گلزنی تصور می کنند قله قاف را فتح کرده اند و هر کاری که دوست دارند انجام می دهند! در حالیکه همین شادی تحقیر آمیز باعث شد تیم عراق ضربه بخورد و 10 نفره شود.

عسگری درمورد اینکه بازیکنان اردن هم بعد از گلزنی در نیمه اول شادی بعد از گل شان غذا خوردن بود! و بعد از بازی عراقی به صفحه فغانی حمله ور شده اند، گفت: بله خب این بازیکن به نوعی ادای آنها را درآوردو به تمسخر گرفت. فغانی داور کم تجربه ای نیست که بی مورد به بازیکنی کارت زرد نشان بدهد. هواداران معمولا اشتباهات بازیکنان خود را نمی بینند اما یک حرکت داور را تا سال ها به خاطر می سپارند. در اینجا فغانی اشتباهی مرتکب نشد بلکه گلزن عراقی نباید شادی تحریک آمیز و تحقیر آمیز انجام می داد.

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد اینکه قبل از گل دوم اردن فغانی می توانست پنالتی به سود این تیم اعلام کند، گفت: یکی از اشکالات کمک داور ویدئویی همین است که شهامت را از داوران می گیرد بارها در کلاس های داوری به آنها گفته می شود در مورد صحنه های مشکوک عجله نکنید و اگر پنالتی یا آفسایدی بوده از سوی کمک داور ویدئویی اعلام می شود. البته فغانی نزدیک به صحنه بود ولی توپ بلافاصله تبدیل به گل شد و داورهم پنالتی اعلام نکرد.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار