گوناگون

قلعه نویی جواب منتقدانش را داد!

قلعه نویی جواب منتقدانش را داد!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: خیلی خوشحالم جزو اولین تیم‌های صعود کننده بودیم، آمار می گوید یکی از بهترین بازی‌ها را مقابل هنگ کنگ انجام دادیم.

به گزارش پارسینه و به نقل از تابناک ورزشی، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی کشورمان مقابل امارات، اظهار داشت: خیلی خوشحالم جزو اولین تیم‌های صعود کننده بودیم. بازی قبلی را آنالیز کردیم و آمار بسیار خوبی داشتیم. توانستیم نزدیک 510 پاس و مالکیت نزدیک به 70 درصد داشته باشیم.

تنها دو بازی بوده که تیم ها زیر 100 پاس صحیح دادند

وی افزود: تنها دو بازی در این تورنمنت بوده که تیم‌ها زیر 100 پاس صحیح دادند. یکی بازی ایران و هنگ کنگ بود که تیم ما اجازه نداد حریف حتی به 100 پاس صحیح برسد.

آمار می‌گوید یکی از بازی های خوبمان مقابل هنگ کنگ بود!

سرمربی تیم ملی گفت: اینکه تیم بد بازی کند با اینکه گل نزند 2 مقوله جداست. به زعم من یکی از بازی‌های خوب‌مان را مقابل هنگ کنگ انجام دادیم. این را آمار می‌گوید. وقتی می‌خواهید یک مربی انتخاب کنید به آمار رجوع می‌کنید. آماری که از AFC گرفتیم بسیار خوب بود. در بازی قبلی 2 ایراد داشتیم. یکی اینکه پاس‌های ساده را لو دادیم. یکی اینکه کلا دو خطر روی دروازه ما ایجاد شد که روی کار تاکتیکی حریف نبود.

وی تصریح کرد: براساس اشتباهات فردی و یکی هم بدشانسی بود. روزبه چشمی پاس داد وسط راه به بازیکن حریف خورد و ایجاد خطر شد. یکی هم از میلاد محمدی بود. خیلی خوب بازی کردیم ولی توقع‌مان این بود که از موقعیت‌ها استفاده کنیم. در مراحل حساس‌تر شاید آنقدر موقعیت به وجود نیاید.

گروه ایران جزو گروه‌های سخت بوده است

قلعه‌نویی گفت: بازیکنان خیلی زحمت کشیدند و خیلی خوشحالیم در بازی دوم جزو سه تیم صعود کننده بودیم. برخلاف نظر خیلی‌ها که اعتقاد داشتند این گروه آسان است، اگر فلسطین و هنگ کنگ در هر گروه دیگر بودند حداقل به عنوان تیم سوم صعود می‌کردند. این را بازی‌ها نشان می‌دهد. وقتی بازی‌ها را رصد کنید می‌بیند گروه ایران جزو گروه‌های سخت بوده است.

بازی با امارات حساس و به نوعی فینال است

وی درخصوص بازی فردا عنوان کرد: بازی حساسی است. بازهم به نوعی فینال است چون سرگروهی را مشخص می‌کند. از طرفی امیدهایی هم برای فلسطین وجود دارد. با توجه به اینکه تا بازی بعدی استراحت بیشتری داریم با تمام قوا و توانمان به زمین می‌رویم. امیدواریم علاوه بر ارائه یک بازی خوب نتیجه خوبی هم بگیریم. امارات هم با تغییراتی که داشته و مربی جدیدش، با آمار نشان داده پیشرفت خیلی خوبی داشتند. در 2 بازی گذشته هم 4 امتیاز گرفتند. امیدواریم هم دل مردم را شاد کنیم و هم بازی با کیفیتی باشد. باید ببینیم در جریان بازی چه اتفاقی خواهد افتاد.

چهار تیمی که در تورنمنت اردن بودند، چه جایگاهی دارند؟

قلعه‌نویی درخصوص انتقادات مطرح شده، اظهار داشت: انتقاد باعث پیشرفت و برطرف کردن نقاط ضعف می‌شود ولی وقتی تیمی با این آمار بازی می‌کند به نظر شما باید انتقاد شود؟ آمار خوب بود یا بد؟ ایراد داریم نه اینکه نداشته باشیم. ایراد این بوده که در ضربات آخر بی دقت بودیم. ایراد این بود که جلوی زمین توپ‌های معمولی را لو دادیم. وقتی با این آمار بازی می‌کنید و جزو تیم‌های اول صعود کننده هستید، انتقاد باید بشود ولی تخریب فرق دارد. خیلی‌ها انتقاد کردند چرا به تورنمنت اردن رفتید؟ الان چهار تیمی که در تورنمنت اردن بودند چه جایگاهی دارند؟

سعودی‌ها پس از بازی با قرقیزستان نه نفره چه جشنی گرفتند

وی افزود: چرا به تورنمنت کافا رفتید؟ دیروز قرقیزستان مقابل عربستان در حدود 100 دقیقه 10 نفره و حتی 9 نفره بازی کرد. ما در کشور خودشان مقابل رئیس جمهورشان باتماشاگران زیاد پنج گل زدیم، چقدر انتقاد شد. پس این تورنمنت حقانیت ما را ثابت می‌کند. نمی‌گویم صددرصد ایده‌آل هستیم. خیلی ایراد هم داریم. ایرادات ان‌شاالله بازی به بازی بهتر می‌شوند ولی شما بعد از بازی با قرقیزستان ببینید سعودی‌ها چه جشنی گرفتند.

سعی می‌کنیم بازی به بازی بهتر شویم

سرمربی تیم ملی گفت: ولی برای ما به بازیکنان حمله شد! این فرق‌ها را ببینید تا متوجه شوید چه مسائلی وجود دارد. از لژیونرهای ما فقط سردار آزمون آن هم به خاطر مشکلات قراردادی، دیر اضافه شد. بیشترشان بازی باشگاهی و حتی دربی داشتند. مثل حاج صفی و طارمی ولی آمدند و کنار تیم ملی بودند. همه بازیکنان چه داخلی و چه لژیونرها با تمام توانشان بازی می‌کنند. تجزیه تحلیل منصفانه داشته باشید. من جزو مربیانی هستم که حتی در تیم باشگاهی هم اگر بردیم و بد بازی کرده بودیم گفتم راضی نیستم ولی وقتی آمار را دیدیدم و بازی را چندبار تماشا کردیم، متوجه شدیم بازیکنان ما بد نبودند. فقط اگر موقعیت‌ها را گل می‌کردند این سوالات برعکس می‌شد ولی چشم! سعی می‌کنیم بازی به بازی بهتر شویم.

نشان دادیم تمام انتخاب‌های ما درست بود

وی در تکمیل صحبت‌های حاج صفی، عنوان کرد: یقینا عملکرد فردی فنی بازیکنان باید در بهترین کیفیت باشد. این بازیکنان علاوه بر اینکه به فکر تیم هستند، خودشان هم می‌دانند از نظر فنی باید بالاترین کیفیت را داشته باشند. بااینحال خیلی اوقات روی لیستی که می‌دادیم حاج صفی هم انتقاد می‌کرد ولی باز عملکرد بازی قبلش نشان داد تمام انتخاب‌های ما درست بود.

تعریف مانچینی از من باعث می‌شود در ایران دشمنان زیادی پیدا کند!

سرمربی تیم ملی کشورمان درخصوص اینکه مانچینی سرمربی عربستان اعلام کرده ایران یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی است و عملکرد قلعه نویی را مورد ستایش قرار داده، گفت: از آقای مانچینی تشکر می‌کنم ولی این تعریفش باعث می‌شود در ایران دشمنان زیادی پیدا کند! (با خنده) از نظر سنی تقریبا با او هم دوره هستم. بازی‌های خوب او چه در زمان بازیکنی چه در زمان مربیگری دیده‌ام. بازی عربستان-عمان را که دیدیم؛ تیمش را تقریبا جوان کرده، یک تیم سرعتی بسیار خوب درست کرده و چهره‌های بسیار خوبی را آورده است. یقینا تیم عربستان هم یکی از شانس‌های قهرمانی است. از او تشکر می‌کنم. امیدواریم روابط با کشورهای همسایه به خصوص عربستان، برادرگونه شود تا همه بتوانیم در صلح، آرامش و آسایش از فوتبال لذت ببریم.

به غیر از حسینی، سایر بازیکنان آماده هستند

وی درمورد مصدومیت 5-4 بازیکن در دو بازی گذشته و شرایط آن‌ها اظهار داشت: مصدومیت جزئی از مسابقه و تمرین است. تیم‌های دیگر هم مصدومان زیادی دادند. قبل از اینکه وارد تورنمنت شویم از 2-3 تیم مانند سپاهان و پرسپولیس احساس نگرانی کردیم چون بازی‌های فشرده‌ای داشتن. این برنامه ریزی را چه در تمرینات چه در مسابقات دوستانه انجام دادیم. باید از تیم پزشکی تشکر کنم. به غیر از مجید حسینی بقیه بازیکنان آماده مسابقه هستند و مصدومیت شان برطرف شده است.

از سرمربیان تیم‌های مدعی بپرسید هیچکس قول قهرمانی نمی‌دهد

وی تصریح: وقتی نقدهای غیرمنصفانه می‌شود ترکش‌های آن تا حدودی می‌آید ولی من سعی می‌کنم بازیکنانم را از نظر تیمی و رفتاری یکدل کنم. مهم این است که بازیکنان شما یکدل باشند. وقتی این انسجام تیمی داخل و بیرون زمین وجود داشته باشد، شما دغدغه زیادی نخواهید داشت. بازیکنان ما به این مهم رسیده‌اند که چه شرایط حساس و سختی دارند. خودشان به خصوص بزرگترهای تیم تلاش می‌کنند این یکپارچگی حفظ شود. روز اول هم قول قهرمانی ندادم. همین الان هم اعلام می‌کنم. از سرمربیان همه تیم‌های مدعی بپرسید، هیچکدام نمی‌گویند ما قول قهرمانی می‌دهیم. همه می‌گویند بازی به بازی جلو می‌رویم.

سرمربی تیم ملی گفت: با برنامه ریزی که کردیم؛ از بازی با بورکینافاسو که سعی کردیم بازیکنان را ۴۵دقیقه بازی بدهیم برای این مراحل حذفی بوده که بازیکنان در شرایط بدنی ایده‌آل باشند. واقعا باید از همکاران خیلی خوبم تشکر کنم. چه دربخش فنی چه در بخش آنالیز، از تیم پشتیبانی هم باید واقعا تشکر کنیم. همه نهایت تلا را می‌کنند. فکر می‌کنیم در مراحل حذفی از نظر بدنی شرایط بهتری خواهیم داشت.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار