گوناگون

وداع فرناندو هیرو با تیم ملی اسپانیا

وداع فرناندو هیرو با تیم ملی اسپانیا

پارسینه: فرناندو هیرو، سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا، در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از سمت خود استعفا کرد و همچنین گفت که به پست قبلی‌اش در این تیم (مدیر ورزشی) بازنمی‌گردد.

وداع فرناندو هیرو با تیم ملی اسپانیا

هیرو در جام جهانی روسیه به طور موقت جانشین خولن لوپتگی شد. لوپتگی دو روز قبل از نخستین بازی اسپانیا در جام جهانی مقابل پرتغال و پس از این که اعلام کرد سرمربی رئال مادرید شده، از سوی مسئولان فوتبال اسپانیا اخراج شد.

لوپتگی به دنبال بازنشستگی ویسنته دل‌بوسکه در سال ۲۰۱۶ جانشین او شد و در دوران مربی‌گری‌اش در تیم ملی اسپانیا بدون شکست ماند.

اسپانیا که در جام جهانی ۲۰۱۰ قهرمان شده بود، در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی روسیه با شکست مقابل میزبان در ضربات پنالتی حذف شد.

به گفته فدراسیون فوتبال اسپانیا، هیروی ۵۰ ساله "در جستجوی افق‌های" تازه است. در بیانیه این فدراسیون همچنین آمده است که کاپیتان سابق رئال مادرید، پیشنهاد بازگشت به شغل قبلی‌اش را به دلیل علاقه به "چالش‌های جدید حرفه‌ای" رد کرده است.

اسپانیا در جام جهانی روسیه فقط توانست مقابل تیم ملی فوتبال ایران پیروز شود و به عنوان تیم اول از گروه دوم مسابقات صعود کرد.

به دنبال حذف غافلگیرکننده اسپانیا از جام جهانی، هیرو گفت که مسئولیت ناکامی تیم در رسیدن به مراحل بالای تورنمنت را می‌پذیرد.

او گفت: "همه ما با تمام وجود تلاش کردیم، اما فوتبال همین است. فکر نمی‌کنم بتوان گفت: تیم فروپاشید یا سقوط کرد. فاصله خیلی کمی بین بردن و باختن وجود دارد. "
منبع: BBC

ارسال نظر

  • سبحان شاهمرادی اصولگرا

    اسپانیا یک اشتباهی که دارد میکند این هست که تکیه لیگش به بازیکنهای غیر اسپانیایی هست و همین امر باعث ضعف تیم ملی اش شده هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار