گوناگون

اولین مدال دو و میدانی زنان ایرانی در تاریخ بازی‌های آسیایی

اولین مدال دو و میدانی زنان ایرانی در تاریخ بازی‌های آسیایی

پارسینه: علیرضا دبیر و حمید سوریان به همراه افشین داوری رییس فدراسیون دوومیدانی در ورزشگاه برگزار این رقابت‌ها حضور دارند.

به گزارش پارسینه ، لیلا رجبی با کسب مدال نقره در اینچئون اولین مدال تاریخ بانوان ایران را در بازی‌های آسیایی در رشته دوومیدانی به دست آورد.

لیلا رجبی پرتابگر وزنه ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون با پرتابی به میزان 17.80 دوم شد و اولین مدال کاروان دوومیدانی ایران را در اینچئون به دست آورد.

رجبی در شش پرتاب خود وزنه را به ترتیب 16.90 ، 16.97 ، 17.58 ، 17.80 ، 17.79 و 17.66 پرتاب کرد. پرتابگر چینی با رکورد 19.06 به مدال طلا رسید.

با این مدال رجبی اولین بانوی دوومیدانی ایران است که در بازی‌های آسیایی مدال کسب می‌کند.

ارسال نظر

  • ناشناس

    اين درسته كه ايشون اصالتا روس هستن و اومدن اينجا و مسلمان شدن يا شايعه است؟

  • غلامعباس

    زن ایرانی دویده است ای دادوبیداد این برای عربها یک ابرو ریزی است

  • بی نام

    مبارک باشه

  • مهدی

    خب اینم میگفتی اصالتا مجارستانیه.

  • بوشهر

    لیلا رجبی

    لیلا رجبی (زاده ۱۸ آوریل ۱۹۸۳ در ویتبسک،بلاروس) با نام تولد تاتسیانا ایلیوشچانکا (Tatsiana Ilyushchanka) ورزشکار پرتاب وزنه بلاروسی‌الاصل با تابعیت ایران است.

    ---------------------------------------
    زندگینامه
    تاتسیانا ایلیوشچانکا، فرزند الکساندر و زاده شهر ویتبسک کشور بلاروس است. وی برای کشور زادگاهش مقام‌های نایب‌قهرمانی سال ۲۰۰۵ پرتاب وزنه باشگاه‌های اروپا در پرتغال و نفر چهارم جوانان جهان در جامائیکا را به‌دست آورد.
    تاتسیانا در زمان برپایی یکی از اردوهای تیم ملی ایران در بلاروس با پیمان رجبی، دونده دو سرعت ایرانی آشنا شد و در سال ۱۳۸۶ با او ازدواج كرد و پس از دریافت تابعیت ایرانی و گرایش به دین اسلام، با نام لیلا رجبی در بوشهر زندگی می‌کند.
    وی عضو تیم دو و میدانی مخابرات بوشهر شد و در تیم ملی ایران حضور پیدا کرد و از زمان حضورش در ایران و با تابعیت ایرانی، رکورد پرتاب وزنه ایران را از ۱۲٫۱۰ متر، که پیش از آن متعلق به پریسا بهزادی بود، به ۱۸٫۱۸ متر (هوای آزاد) و ۱۷٫۲۱ متر (داخل سالن) بهبود داده‌است.

    رجبی در مسابقات قهرمانی دو و میدانی آسیا ۲۰۰۹ گوانگ‌ژو مدال برنز و در بازی‌های آسیایی داخل سالن ۲۰۰۹ هانوی و قهرمانی دو و میدانی داخل سالن آسیا ۲۰۱۰ تهران مدال طلا را برای تیم ایران به‌دست آورده‌است
    لیلی رجبی نماینده ایران در رشته پرتاب وزنه در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن بود .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار